Ze Search Console zmizel nástroj na odeslání ke crawlingu a následně indexaci

Před časem Google spustil nástroj pro kontrolu URL adresy – URL inspection tool, který najdete v nové betě Search Console. Kvůli tomu už nenajdete v Search Console formulář pro odeslání crawlera/odeslání do indexu:

ani v SERPu nefunguje dotaz „add url“ pro zobrazení formuláře:

Nyní můžete odeslat novou URL pouze jako součást sitemap, pomocí Načíst jako Google (Fetch as Google) nebo právě pomocí nového nástroje URL inspection tool.

5063 zhlédnutí (celkově) 15 zhlédnutí (dnes)
Ze Search Console zmizel nástroj na odeslání ke crawlingu a následně indexaci
Ohodnoťte článek

Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentářů 6

  1. Dobrý den, Pavle. Chtěl jsem poprosit zkušenější o radu. V mobilním vyhledávání na Googlu se zobrazují obrázky, viz níže.
    Jsou to čistě strukturovaná data, nebo je v tom i jiné „kouzlo“?

    Dále ve výsledcích se na určité KW zobrazí dva výsledky ze stejné domény, např. home page a ceník, opět viz obrázek. Je to o relevanci? Personalizace v tom nehraje roli, mám ověřeno, že se to zobrazuje i jiným lidem.

    Protože k vám nejdou vkládat obrázky, dovolím si odkaz na diskuzi https://diskuse.jakpsatweb.cz/?action=vthread&forum=13&topic=171842, kde obrázek je a bez toho se to špatně vysvětluje.

    Díky moc za radu

      1. Jde o Search Console, strukturovaná data s tím souvisí, jiné relevantnější téma jsem nenašel a chtěl jsem se zeptat vás, měl jsem vás kontaktovat přímo na email?

        Pochopil jsem to dobře, že ani ty obrázky nejsou strukturovaná data?

          1. Takže to nemohu nijak ovlivnit a Google si o tom rozhodne sám? Nejde to ani přes Zvýrazňovač dat v GSC?

            Díky

  2. Omlouvám se, asi to chápu špatně, nicméně v GSC je možnost označit data z webu pomocí tzv. zvýrazňovače, a tato data pak Google může atraktivněji zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Hledal jsem k tomu nějaký článek, našel jsem jen nápovědu od Googlu, ale tady je právě to čemu nerozumím. Já to pochopil tak, že to mohou být jakákoliv data. Např. v GSC přidám odkaz na článek na webu, vyplním potřebné datové položky a tento článek se pak bude zobrazovat atraktivněji. Podobně to jde udělat třeba s produkty (vozový park), viz třeba ten obrázek u autopůjčovny. To by pak vysvětlovalo, proč web nemá strukturovaná data, ale přesto se v SERP zobrazuje „atraktivněji“ než jiné weby, stránky. Jsem úplně mimo, Pavle? Pokud byste měl na GSC školení…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge