Velké fluktuace v obou vyhledávačích – co se děje?

thunderstorm-wear-icons-46090Dnešní den je ze strany vyhledávačů plný překvapení. Jak český Seznam tak americký Google ukazují, že se něco děje a pozice frází létají nahoru i dolů.

Google

V případě Google víme, že to může mít souvislost s novým Penguinem, který má být spuštěn na začátku roku 2016. Ačkoliv by se zdálo, že to může být Penguin, Google nic takového nepotvrdil a Barry Schwartz informoval o tom, že by se mělo jednat jen o „divoký“ test algoritmu naživo. Jak vidíme na všech měřících nástrojích, jedná se o fluktuace opravdu veliké.

Mozcast

mozcast-2016-01-09

AccuRanker

accuranker-2016-01-09

Rank Risk Index

rankrisk-2016-01-09

Algoroo

algoroo-2016-01-09

Zatím vše pečlivě sleduji, ale o Penguina by se zatím nemělo jednat.

Seznam.cz

Na Seznamu se také dějí velké věci. Pozice lítají nahoru a dolů a Collabim detekuje poměrně velké změny:

collabim-2016-01-09

Zda se, že u některých webů dochází k velkému nárůstu a u jiných k velkému poklesu. Stejně tak se zdá, že se na přední pozice dostávají weby, který by tam být neměly. Působí to zatím na mne tak, že Seznam něco testuje a vrací se mu tam výsledky se kterými bojoval už před měsíci. Pohyb pozic může vypadat třeba takto:

ranktracker-2016-01-09

Výsledky Collabimu potvrzuje i jeho mladší konkurent Semor:

semor-2016-01-09

Semor navíc doplňuje informací o rapidním nárůstu HTTPS výsledků u Seznamu:

semor-https-2016-01-09

Stejně jako v případě Google ani u Seznamu nevíme zatím nic konkrétního. Twittery účtu Seznamu mlčí a na můj přímý dotaz e-mailem do fulltextu jsme zatím nedostal žádnou odpověď.

Aktualizace – stav k 10. lednu

Google

Na Google situace stále graduje, fluktuace stále rostou a to na opravdu dlouhodobé maximum. Celý SEO svět to sleduje a čeká co z toho bude:

algoroo-2016-01-10
Algoroo k 10. 1. 2015

Seznam

Na Seznamu se situace vrací pomalu do normálu, podle informaci z fulltextového oddělení šlo o drobný výkyv, který by dnes již měl být v pořádku a pozice se vrací na původní místa. Žádně větší aktualizace vypuštěna nebyla, vliv ale mohou mít změny související s https, které jsou s ohledem na vánoční sezónu vypuštěny až nyní. To potvrzují i grafy z Collabimu a Semoru:

collabim-2016-01-10
Collabim k 10. 1. 2015
semor-2016-01-10
Semor k 10. 1. 2015

Oficiální vyjádření:

Robot dal do hledání dobré HP s blbými ranky, takže zmizely.

22015 zhlédnutí (celkově) 9 zhlédnutí (dnes)
Ohodnoťte článek

Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Buffer this page
Buffer
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentářů 8

  1. Divné, já jsem v google žádné propady ani nárůsty nezaznamelan u žádného klienta. U seznamu to lítá (ale kdo by si z toho dělal hlavu, kor první den, že), ale v google si klienti vedou stabilně pořád dobře 🙂

  2. Něco na Seznamu se asi trochu zbláznilo. Aktuálně nevidím nikde ve výsledcích vyhledávání homepage části mých webů, ani přes site: Přitom minimálně v jednom případě 1) s tím nikdy nebyl problém 2) měření pozic z rána ještě jako vstupní stránku homepage obsahuje. Jinak v pozicích na S nějaké změny registruju, na G skoro nic… ale vzorek mám malý.

  3. Martine (M), vysvětluju si to tak, že ty čísla se týkají primárně US trhu, kde Google testuje primárně.
    Mám v podstatě stejné zkušenosti jako vy ostatní se stabilitou pozic na Google.

  4. Seznam v sobotu hodně pobavil. Např. na frázi „Alza“ se jako první zobrazovala nějaká mikrovlnná trouba na Alze. 🙂

    Pavle, jaké používáte nástroje pro měření pozic ve vyhledávačích? Jak přesné je měření na Googlu, kde je v podstatě u každého uživatele SERP jiný – customizovaný?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge