Trendy v SEO a online marketingu pro rok 2016

Již třetí rok 1. ledna zkouším odhadovat, co se bude dít v online marketingu v dalším roce. Nejdříve se podívejme, jak mi to vyšlo předchozí roky.

Odhady pro rok 2014?

  • ☑ Obsahový marketing – ano, zde jsem se víceméně trefil, jen poptávka po kvalitním obsahu a inbound marketingu byla výrazně menší, než jsem čekal.
  • Linkbuilding – zde to bylo spíše zbožné přání, než realita. Linkbuilding se v drtivé většině dělá pořád víceméně tupě, kvalitní linkbuilding stále není standardem.
  • ✅ Maticový design – ano, zde trefa, Seznam.cz ho opravdu nespustil.
  • Agentury a freelanceři – zde jsem se netrefil, užší spolupráce na rozdíl od zahraničí u nás nenastala.
  • ☑ Personalizace a testování  – to vyšlo jen částečně, situace je rozhodně lepší, ale stále je co dohánět.
  • ✅ Strukturovaná data – ty myslím vyšly maximálně. Jen to zrušení authorshipu mi trošku zamíchalo karty.
  • ✅ Mobilní hledání – i zde to vyšlo, mobilní hledání se řeší čím dál tím víc.

Odhady pro rok 2015?

  • ? Lokální SEO – v USA to rozhodně jede, tady u nás to skoro nikdo neřeší. Takže ano i ne.
  • ☑ Big data a lepší analytika – rozhodně je to lepší než bývalo, firmy používají další zdroje na vyhodnocování a Good Data a Keboola nejsou neznámé pojmy.
  • ✅ Mobilní marketing – zde to vyšlo 100%, Mobilegeddon je to nejlepší potvrzení.
  • ✅ Strukturovaná data – stávají se už u e-shopů standardem, takže také ano.
  • ✅ UX a personalizace – ano, weby si testují své postupy a personalizace je čím dál silnější.
  • ✅ Obsahový marketing -další zlepšení oproti minulému roku. A dokonce to už není jen obsah pro obsah, ale místy i solidní obsahový marketing.
  • ✅ Penalizace – potvrzují můj dohad, že častější budou manuální penalizace a velký algoritmický zásah od Google ve stylu Penguina 1 není možné čekat.
  •  Provázanost SEO – to je spíše je moje velké přání, dělá to pár lidí, ale větší rozšíření není.
  • ☑ Klasický linkbuilding + čistší metody – ano, zlepšuje se to, pořád se docela s odkazy prasí, ale to je to, co jsem předpokládal.
  •  Obsahový spam – naštěstí větší obsahový spam jsme nezjistili.
  •  Apple nebo Facebook spustí vlastní vyhledávač – to bylo úplně mimo, jediný posun byl vlastní crawler od Apple.
  • ? Seznamu klesne podíl v českém vyhledávání pod 40% – záleží jak to měříte, průměr u mých klientů to prokazuje, ale myslím, že celorepublikově to nemusí platit.
  •  Začnou se objevovat stránky s výsledky vyhledávání bez organických výsledků – zde jsem se naštěstí netrefil.
  • ? Google vypne Google+ – nevypnul, ale docela ho očesal.

Za rokem 2015 jsme se ohlížel i ve videu na Mladém podnikateli.

Jaká je tedy moje úspěšnost za roky 2014 a 2015?

  •  6 x jsem se netrefil
  • 8 x jsem trefil
  • 4 x jsem se trefil, ale situace je trochu odlišná
  • ? 3 x je nejednoznačné

A co nás čeká v roce 2016?

Trendy v SEO a inbound marketingu na rok 2016
Trendy v SEO a inbound marketingu na rok 2016

Pokud jste líní číst, doporučuji moje video na Mladém podnikateli.

Video marketing bude expandovat

Už tento rok byl vidět zájem o YouTubery a jejich vliv. Díky zlepšení mobilních aplikací i lepšímu mobilně-datovému pokrytí bude video jako formát stále rozšířenější. Netýká se ale jen YouTube, ale Instagramu nebo Facebooku. Už natáčíte vaše videa? A Dubsmash znáte?:-)

Instagram

Tvorba vizuálního obsahu je jednodušší a proto i Instagram bude růst včetně jeho placených reklam.

Raketový růst mobilních zařízení

Podíl mobilních zařízení poroste až k 50% a s ním i důraz na mobilní marketing i mobilní SEO. Zároveň se budou řešit i jiná zařízení než jen mobily. Velkou výzvou budou 4K televize a monitory, kde běžné obrázky a videa zatím vypadají hrozně.

Mobilní aplikace

Rozdíly mezi mobilním webem a aplikací se budou zmenšovat. Data z aplikací se budou dostávat do výsledků vyhledávání pomocí App Indexing.

Hlasové vyhledávání

Budeme se učit dělat analýzy klíčových slov pro hlasové vyhledávání. I to jak se liší vyhledávání na mobilu a na desktopu, a jestli vůbec klasická klíčová slova k něčemu jsou, a nejsou-li vhodnější jen témata.

Strukturovaná data

Další rozšiřování strukturovaných dat bude pokračovat. Do ČR se dostane spousta formátu, které známe jen z amerického SERPu.

Https

Oba vyhledávače budou podporovat a dále pracovat s Https a Http/2.

Facebook snad konečně spustí vlastní vyhledávání a možná i Apple:-)

Personalizace se bude dále rozšiřovat a nebude to už jen výsada velkých značek. Soyka i Persoo se naučí mnohem víc.

Amazon vstoupí do ČR a Google bude pokračovat v likvidaci Google+.

A co si myslíte, že se stane, vy?

Pár zajímavých článků s podobným tématem, které mne inspirovaly:

 

 

61698 zhlédnutí (celkově) 45 zhlédnutí (dnes)
Ohodnoťte článek

Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Buffer this page
Buffer
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentáře 2

  1. Asi ve všem taky souhlasím. Bylo by možné odkaz na nějaký info ke strukturovaným datum co jsou v USA? Rád bych si to prošel jaké jsou možnosti a pokoumal na co se připravit:)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge