Seznam.cz experimentuje s personalizací?

efektivn-reklama-v-skliku-impact-hub-2212016-60-638Včera jsme si společně s Filipem Podstavcem na prvním výročí našich nových kanceláří všimli toho, že Seznam.cz poskytuje jiné výsledky v desktopovém hledání a jiné v mobilním hledání. Google začal personalizovat již v roce 2005 a odstartoval tím nezbytný konec nekritického uctívání pozic. Seznam naopak je (byl?) známý tím, že nepersonalizuje a stejně jako Google nemá mobilní index. Proč tedy poskytuje jiné výsledky na mobilech a desktopu? Proč v rámci 2 hodin poskytuje různé výsledky? Proč má jiné výsledky v mobilním anonymním režimu a v běžném režimu bez přihlášení? Proč v anonymním režimu nezobrazuje PPC reklamy? Samé otázky, samé otázky.

Nyní již screenshoty:

Desktopové vyhledávání

Desktopové vyhledávání.
Desktopové vyhledávání.

Mobilní vyhledávání, anonymní režim 9:40 ráno

Povšimněte si jiného řazení výsledků i jiných souvisejících dotazů. Vyhledávána byla stejná fráze – „SEO“.

seznam.cz-mobil-seo-anonym-09_40_21_04_2016

Mobilní vyhledávání, anonymní režim 11:06

O pár hodin později, druhá polovina SERPu má úplně jiné řazení a ano, i jiné související dotazy.

seznam.cz-mobil-seo-anonym-11_06_21_04_2016

Proč jsou tak rychlé změny? Souvisí to s fluktuací pozic, které můžeme vidět v Collabimu?

Odpovědi zatím nemám, ale zkusím se je co nejdříve získat.

26227 zhlédnutí (celkově) 3 zhlédnutí (dnes)
Ohodnoťte článek

Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Buffer this page
Buffer
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentáře 4

  1. I na velmi nízký kurz bych si vsadil, že to personalizace není 🙂

    Jinak koukám, že aktualizovaný graf https://static.oncollabim.com/search-engine-trends?date=2016-04-24&daysInterval=30 ukazuje totéž, co vidím ve mnou sledovaných webech – Seznam se zbláznil ještě více ve čtvrtek a v pátek. Kromě pozic sleduji i to, že si teď Seznam často vybírá pokaždé jinou stránku z webu, mnohdy dost nerelavantní. I když nevím, jestli se tohle netýká jen konkrétního webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge