RankBrain algoritmus od Google

Na konci října jsme se dozvěděli (Bloomberg), že Google používá nový systém strojového učení umělé inteligence s názvem RankBrain. RankBrain pomáhá lépe řadit výsledky vyhledávání a vyhodnocovat relevanci. Neděje se tak online, ale offline – tedy uvnitř serverů Google a algoritmů, a je vypouštěn ve fázích, vždy když se něco naučí. Nesouvisí to s hodnocením webů, ale připravuje data pro proces tohoto hodnocení.

rank-brain-580x350

Hlavní algoritmus Google se jmenuje Hummingbird a jeho součástí je právě RankBrain (stejně jako Panda, Penguin a Pirate). RankBrain nezpracovává všechna hledání ale jen jistou část. Podle Google to co zpracovává RankBrain je 3. nejsilnější signál = relevance. O prvnách dvou Google mlčí, ale Danny Sullivan myslí, že jím jsou odkazy a klíčová slova. RankBrain by měl vyhodnocovat dotazy, na která nemá Google výsledky v přesné shodě. Mohou to být dotazy s chybou nebo velmi specifické a dlouhé long-tailové výrazy.

RankBrain Google začal používat na začátku roku 2015 a nyní už je pár měsíců plně nasazen a aktivní. Měl by dle slov zasahovat Google „very large fraction“, takže opravdu hodně.

Co to znamená pro SEO?

Google umí lépe vyhodnocovat i hodně specifické výrazy, chyby a je to další cesta k ještě více long-long-tailovým frázím.

Zajímavé zdroje k přečtení:

20887 zhlédnutí (celkově) 3 zhlédnutí (dnes)
Ohodnoťte článek

Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Buffer this page
Buffer
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentáře 2

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge