Jak nezapomínat a dobře plánovat svůj čas aneb Google Calendar

Již delší dobu jsem sliboval lidem, že začnu na blogu zveřejňovat návody jak využívat efektivně různé programy, aplikace a počítač vůbec. Je to jaksi můj dluh, který snad nyní začnu splácet. Postupně se dostanu k RSS čtečkám, internetovým prohlížečům a i IM a e-mailovým klientům. Prvním s čím přicházím je aplikace od Googlu nazvaná Google Calendar. Jako první jsem si ji vybral, protože ji již dlouho používám, mým kamarádům je ku prospěchu a vidím, že pro některé mé přátele je time managament, nezapomínání a plánování zásadní problém a tedy toto je můj přínos jak tomu alespoň trochu pomoci.

Takže Google Calendar je internetový digitální diář. Umožňuje si zapisovat schůzky a upozornění, sdílet je, poskytovat jen pro čtení jiným lidem, události také označit jako "private", takže je vidíte jen vy a vše hezky barevně označit. Takže co k tomu potřebujete?

  1. Účet u Googlu a je jedno jestli používáte Gmail, Goggle AdWords, Google Reader či jinou z jejich mnoha služeb. Po přihlášení či registraci najdete svůj Google Calendar (dále jen GC) na adrese https://www.google.com/calendar/
  2. Zde si můžete vybrat styl zobrazení – den, týden, měsíc, 7 dnů a nebo agendu. osobně preferuju týdenní zobrazení.
  3. Pouhým kliknutím na den a hodinu kam chcete přidat událost se Vám otevře základní nabídka, kam si zadáte název události a pokud vám to stačí, stačí potvrdit a je to. Jednoduché, že? Ovšem pokud chcete upřesnit více z události, tak kliknete na upravit podrobnosti a dostanete se do detailu události, kde (pokud to máte aktivováno v nastavení) si můžete stanovit jak dlouho před událostí vám přijde upozornění na mobil či email, kde bude událost probíhat a spoustu dalších detailů včetně viditelnosti události pro čtenáře.
  4. Každý kalendář (můžete jich mít více) si můžete pojmenovat a přiřadit jim barvu.
  5. Můžete sdílet a vidět kalendáře svých přátel, kteří Vám to dovolí či si můžete přidat veřejné kalendáře, které se Vám tam zobrazují. Já osobně mám takto počasí a fáze měsíce.
  6. Nejzajímavější věc je, že můžete poslat v nastavení vygenerovaný statický html odkaz Vašeho kalendáře a poslat ho Vašim známým, kteří nemají účet na Googlu. Osobně to používám u lidí se kterými se často scházím, aby měli přehled o tom co dělám a kdy mám volno. Velice se mi to osvědčilo.
  7. Další geniální věc je, že Google Calendar můžete spravovat pomocí Thunderbirdu pokud v něm máte doplňky Lightning a Provider for Google Calendar. Pak přidáte jen vygenerovanou adresu s nastavením, potvrdíte jméno a heslo a můžete komfortně spravovat svůj diář ne přes webové rozhraní, ale přes Thunderbird.

Doufám, že jsem alespoň některé z Vás namotivoval a na závěr dodám jen, že tato aplikace je samozřejmě zdarma stejně jako Thunderbird, Lightning a Provider for Google Calendar. V případě, že máte dotazy, ptejte se, co budu moct, zodpovím.

17782 zhlédnutí (celkově) 9 zhlédnutí (dnes)
Ohodnoťte článek

Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Buffer this page
Buffer
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentáře 4

  1. Dobrý den, rád bych se zeptal, zda tuto aplikaci máte vyzkoušenou i pro MS outlook, respektive zda jej lze napojit místo THB na MS outlook a spravovat kalendář přes něj. Děkuji Holas

  2. Jde to, já mám například spojený Google Calendar s Thunderbirdem. Pracuju pro svého šéfa, který má synchronizaci Google Calendaru s MS Outlook. Stačí to nají někde na googlu…

  3. Dobrý den. Google kalendář využívám. teď jsem si ho nasdílela i na mé webovky. Jediné, s čím si nevím rady, je nastavení popisu úkolu. Vím, že je možnost si nastavit jen „nedostupnost“ bez dalších podrobností, ale idyž to mám v GC nastavené, na webu se mi to nezmění (HTML odkaz upravím). Díky za radu.

  4. Co se tyce propojeni MS Outlook a Gmailu (kalendare, ukoly, kontakty), tak je nutne pouzit nekterou z aplikaci na synchronizaci. Ve firme používáme EVO Collaborator for Outlook, který to zvlada perfektne. Krome Gmailu také podporuje většinu dalších provideru (vse co je zalozene na CardDAV a CalDAV). Urcite bych doporucil vyzkoušet. Navod, jak to pouzit a nastavit je například zde: http://pocitace-a-internet.blogspot.com/2015/03/synchronizace-kontaktu-kalendare-gmailu.html

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge