Jak fleecový Robert Sedláček ovlivňoval hledanost?

Před pár týdny jméno Roberta Sedláčka většina lidí neznala. Ale stačilo, když přišel nevhodně oblečený do Vladislavského sálu na předávání nejvýznamnějších státních vyznamenání, a ostuda byla vyrobena. Už před 4 lety jsem psal článek na téma využití trendu a Zdeněk Dvořák tuto aktuální kauzu hezky zdokumentoval přes úspěšný linkbait, kde analyzuje získané odkazy a zmínky na sociálních sítích. Rád bych Linkiho článek doplnil daty o změně hledanosti a návštěvnosti.

Nicméně je třeba dodat, že o tento linkbaiting se nesnažil pouze e-shop snowboard-lyze-shop.cz, ale i další e-shopy, jako Atex nebo sportovniobchod.cz. Ten si ho ale vložil jen do feedu pro Heuréku.Srovnání odkazů Sedláček

Z grafů z Majestic SEO je jasně vidět, že nejlépe to vyšlo e-shopu Atex. Pojďme se podívat na grafy hledanosti, tedy s jakým potenciálem e-shopy pracovaly.

Hledanost na Seznamu

Hledanost na Google

Vidíme veliký nárůst hledaností frází obsahující slovo „Sedláček“. V případě využití trendů je ale velice důležitý copywriting, podívejme se na to, jaké copy jednotlivé e-shopy zvolily:

Snowboard-lyze-shop.cz

Skvělá lyžařská bunda jako ušitá pro laureáty různých medailí a připínání státních vyznamenání. Pokud zrovna neletíte ze svahu, můžete ji obléci například do Vladislavského sálu.

Atex

Lehká sportovní bunda SEDLÁČEK v decentní černé barvě s ozdobným prvkem na hrudi. Tato pohodlná bunda obsahuje dlouhý přední podložený zip s překryty a dvě zipové kapsy na předním dílu + náprsní zipovou kapsu. V rukávech a na zadním dílu materiál Fleece pro větší pohodlí. V pase protiskluzová silikonová guma. Reflexní prvky. Vyrobena v ČR. Prodloužená tříletá záruka.

Tato položka je dostupná k prodeji pouze na tomto e-shopu, termín dodání: druhý prosincový týden.

Jedná se o časově (30. 11. 2014) a kusově (10 ks) limitovanou nabídku, výtěžek z prodeje této bundy bude transparentně poukázán na pomoc pro pozůstalé padlých vojáků Armády ČR v zahraničních misích.

Sportovniobchod.cz

Pánská fleecová mikina vhodná i na pohřby, svatby, či předávání státního vyznamenání. Nebojte se ukázat, že na to máte.

Osobně mne nejvíce zaujal snowboard-lyze-shop.cz, i když u Atexu zase kladně hodnotím informaci, že výtěžek z prodeje jde na pomoc pro pozůstalé padlých vojáků. Škoda jen, že Atex zvolil pozadí a text takový, že jsou téměř nečitelné.

Prodeje?

To, proč podobný linkbaiting děláme, krom viditelnosti na internetu a získaných odkazů, je samozřejmě návštěvnost a potenciální prodej. Podařilo se mi od majitelů e-shopu snowboard-lyze-shop.cz získat informace ze statistiky návštěvnosti, která nám poodhalí efekt na návštěvnost. Myslím, že i bez dalších komentářů je jasné, že na návštěvnost to nemalý vliv mělo.

Návštěvnost Sedláčkovy mikiny

Jan Nedvěd ze jmenovaného e-shopu se k prodejnosti vyjádřil takto:

Sedláčkovská bunda byla recese a nasadili jsme ji spíše pro pobavení, a to schválně na produkt, jehož prodeje předtím byly velice nízké, a nic na tom nezměnil ani fakt, že jsme k tomu připnuli metál. Pouze jsme zaznamenali pár asistovaných konverzí z této kampaně, ale pouze v nižších tisících Kč.

Jak sám uznáte, udělali jsme to amatérsky a nevytěžili z akce maximum. Ale jak říkám, neměli jsme od toho žádné očekávání, jen jsme se večer v agentuře bavili. Nenechte se zmást dlouhou nulou před spuštěním kampaně, stránka nevznikla nově, jen na ni předtím skutečně vůbec nikdo nechodil :-).

Myslím, že z výsledků je vidět, že sledovat a reagovat na trendy smysl dává. Ovšem musí se to dělat šikovně a snažit se z takové aktivity vytěžit maximum. Tzn. mít dobrý nápad, zvolit dobré copy a nepokazit si to na webu.

 

5512 zhlédnutí (celkově) 6 zhlédnutí (dnes)
Ohodnoťte článek

Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Buffer this page
Buffer
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentářů 9

  1. S mikinou to byl výborný „tah“, ale rozhodně by obchod, který se na této vlně chtěl svézt, musí mít někoho, kdo poradí, jak na to. Většina majitelů e-shopů ani netuší, co to linkbaiting vůbec je.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge