Authorship v SERPu Google přichází o obrázky

25.6.2014 John Mueller, Webmaster Trends Analyst v Google oznámil, že Google z důvodů čistšího SERPu Google odstraní obrázky u authorshipu. Ano ty obrázky, které jsme vnímali jako bonus u likvidačních aktualizací Penguin.

Google odstranil obrázky u authorshipu


Proč to Google udělal?

Google tvrdí:

  • že, kvůli pročištění vzhledu SERPu,
  • že, to nebude mít vliv na snížení CTR,
  • že, to neznamená konec authorshipu

Podle mne, je to trochu jinak:

  • Google potřebuje prostor na jiné informace v SERPu,
  • obrázky authorshipu zvyšovaly nečekaně CTR a odváděly pozornost od placených výsledků do organického hledání,
  • odstranění obrázků povede k snížení CTR nasazeného authorshipu,
  • také povede k poklesu zájmu o authorship, pokud Google neudělá něco co bude autory motivovat k jeho používání. Tímto něčím může být širší implementace author ranku,
  • ano, neznamená to konec authorshipu, jen jeho vykleštění.

Je to jedna z další věcí, se kterými nemůžeme nic dělat a zůstane nám jen hořká pachuť v ústech. Je to další krok, stejně jako nasazení (not provided), který SEO konzultantům a lidem řešící návštěvnost z přirozeného hledání hází další klacky pod nohy a Google tak vytváří ještě větší tlak a prostor pro akvizici do AdWords.

Co s tím?

V případě, že vnímáme obrázek authorshipu jako signál posilující CTR, důvěryhodnost a brand, máme ještě další možnosti jak toto v SERPu Google posilovat:

  1. Aplikujte strukturovaná data. Ty Google podporuje a nezdá se, že by je chtěl rušit. Jejich správná implementace vylepší váš snippet a můžete tak mít větší CTR.
  2. Budujte tváře vaší značky a propagujte ji online i off-line. Nepodpisujte články jen jako „admin“ nebo jako „Firma XY“, ale například jako Martin Šimko.
  3. Kvalitní produkty a služby stejně jako aktivní komunikace se zákazníky vám pomohou zlepšit důvěryhodnost značky.

Další zdroje k tématu:

5578 zhlédnutí (celkově) 4 zhlédnutí (dnes)
Ohodnoťte článek

Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Buffer this page
Buffer
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentářů 6

  1. Rovněž jsem toho názoru, že autorské obrázky pomáhaly organickým výsledkům užírat z CTR top placených pozic. Otázka je, jestli vůbec a jak moc to mohl být rozhodovací impuls protože přeci jen authorship je IMHO aplikovaný na těch typech stránek (obsahových), po kterých PPCčkaři primárně nejdou (produktových, prodejních).

    U uživatelského pohledu mne to mrzí protože pro mně osobně to byla užitečná fíčura, jak se v SERPu snadno a rychle navigovat k autorům, které znám a kterým důvěřuji. Typicky pokud si dělám v nějakém tématu průzkum a někoho už nám jako důvěryhodného autora (jen nevím, že na to téma něco psal) tak mi to usnadňuje práci.

    Z pohledu profesního pozoruji u obsahových webů drobný pokles proklikovosti, ale tipnul bych si, že si to sedne. Dlouhodobě by to mohlo mít vliv právě v nižší CTR (která věřím do hodnocení na vysoce konkurenční dotazy vstupuje). Uvidíme.
    Lukáš Pítra napsal článek Sociální signály v SEOMy Profile

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge