AMP weby ne? Přemýšlejme znovu

AMP jako technologii mám rád – jako uživatel. Řeší mi při konzumaci obsahu nejeden problém. Jako SEO konzultant jsem k AMP obsahu byl spíše skeptický. AMP vytvářelo spíše komplikace. Výhody i nevýhody jsme shrnul v první české případovce o nasazení AMP na SEOlogeru naživo:

Nicméně tento týden jsem zaregistroval skvělý podcast o AMP s českým evangelizátorem AMP z Google Pavlem Jaškem (Ten musíte slyšet! Podcast Vzhůru dolů stojí za to sledovat) a musím přiznat, že můj skepticismus byl z velké míry založen na základě nedostatečných informací o tom, co AMP umí a co bude brzy umět. K tomu doporučuji diskusi na Frontendistech

Shrnuji pro vás zásadní poznatky z diskuse a podcastu (a děkuji Martinovi, Robinovi i Pavlovi):

  • Nemusíte mít URL google.com/amp, ale klidně i svojí.
  • Vlastní CDN, kde budou data z AMP si může vytvořit každý, ne jen Google.
  • Do vývoje AMP může vstoupti každý.
  • Věci z AMP by měli přejít do některých W3C standardů.
  • Google bude pravděpodobně předrenderovat i jiné weby než AMP. (zdroj: Inside Google’s plan to make the whole web as fast as AMP)
  • Pro AMP verzi není třeba vytvářet další verzi webu.
  • Zdá se, že zůstalo jediné negativum a to zobrazovat obsah na nějaké předrenderované URL google.com/amp/něco.

A to samozřejmě není konec, AMP se vyvíjí dál. Pro mě je to čím dál tím zajímavější technologie i vzhledem k Speed updatu. A to nemluvíme o AMP pro e-mail. Až to zjistí e-mailingoví specialisté, ti se budou těšit jak mimino na vánoce 🙂

5037 zhlédnutí (celkově) 114 zhlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
12Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Share on LinkedIn
Linkedin
Buffer this page
Buffer
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentáře 2

  1. Ahoj Pavle, pripájam štatistiky travel webu wellness pobytov, porovnanie AMP/Non AMP. Merané na mobilnom adwords trafficu, pred a po nasadení. Len stránky, ktorým sa menili landing page na AMP. Sezóna je porovnateľná.

    Tie čísla sú sklamaním, AMP verzia vychádza horšie ako responzívny web, dokonca aj bounce rate je vyšší, pričom design/vzhľad je prakticky totožný. AMP sú len landing pages, stránky produktov a objednávkového procesu sú pri oboch verziách rovnaké.

    http://bit.ly/2MmIEO0

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge