Z výsledků mobilního vyhledávání zmizí domény webů

Jako další krok k vylepšení mobilního vyhledávání přistoupil Google 16.4.2015 k odstranění URL v mobilních výsledcích vyhledávání. Namísto ní se bude zobrazovat název webudrobečkovou navigaci. Obojí implementované pomocí strukturovaných dat. Název webu zatím funguje jen v USA, ale drobečková navigace se vypouští celosvětově. Změna se uvolňuje postupně, takže v ČR zatím můžeme vidět pouze starou verzi.

Screenshot aktuálního mobilního SERPu Google
Screenshot aktuálního mobilního SERPu Google

V USA už mohou vidět novou verzi:

Pokud se chcete na změnu připravit, implementujte na web tyto strukturovaná data schema.org dle oficiální nápovědy Google:

Pokud používáte ve WordPressu SEO plugin WordPress SEO do Yoastu, stačí plugin aktualizovat a strukturovaná už najdete přímo tam.

WordPress SEO – strukturovaná data Site name

Co změna znamená pro SEO?

  1. Lidé si mohu hůře pamatovat vaši doménu, ale více si budou pamatovat váš brand – máte je konzistentně nastavené?
  2. Důležitá bude správná informační architektura webu v drobečkové navigaci, protože se bude/může zobrazovat v SERPu. Tedy žádné sekce jako kategorie, produkty atp. Jen obsahově významné sekce. K tvorbě správné informační architektury vám pomůže analýza klíčových slov.
6261 shlédnutí (celkově) 18 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+3Share on LinkedIn12Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 4

  1. Hele člověče mně se to asi moc nelíbí. Ten vzorový dotaz je jednoduchý, ale co nějaké složitější dotazy, kde se mi brand třeba do titulku nevejde / Google ho tam nedá a zároveň mi (částečně) skryje cílový web?

    Já nechci ze strachu kam přijdu neklikat na kvalitní weby jen proto, že zrovna nemají naimplementované Schema.org, které IMHO s kvalitou obsahu na webu zase nijak nesouvisí.

    Nevím no, spíš palec dolů.
    Lukáš Pítra napsal článek E-shopy – víte, kam odkazujete?My Profile

  2. no nevím nevím… jakožto uživatel to jméno domény docela chci vidět. mám dojem, že tohle může dost nahrávat např. podvodným obsahům.

    a jakožto webmaster se mi fakt nechce to najednou přidávat na hromadu webů a ještě vysvětlovat klientům proč by najednou měli platit za něco co nechtěli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge