Vyjádření Xhostingu k výpadkům v komunikaci po převzetí webhostingu Kapusta

Když před časem došlo k fatálnímu selhání hostingu Kapusta, převzal situaci Xhosting. Tomu se, ale situaci nedařilo úplně řešit a tak na sociálních sítích a internetu najdete množství nespokojených reakcí jako například Už mě Vaše firma začíná pěkně srát  nebo Problém nejsou schopni vyřešit již páty denPo měsíci ani ťuk!, či Bohužel xhosting je stejně neschopný jako kapusta.

Před časem mne Xhosting jménem Ing. Naděždy Jurčenkové kontaktoval a já jsem je tímto požádal i o vyjádření k výše zmíněnému. Toto vyjádření jsme získal a proto považuji za správné jej zde zveřejnit:

Xhosting finišuje kompletaci serveru Kapusta do 31.8. 2011

Dne 22.2. 2011 se firma Xhosting.cz group s.r.o. rozhodla přebrat zkrachovalou webhostingovou firmu Kapusta.cz. Stovky uživatelů, kteří měli od tohoto serveru zaplacené služby, cítili již značné problémy s jejich realizací. Server byl firmou Xhosting převzatý s neúplnými údaji, nekompetentními informacemi a spoustou chaosu v administraci.

Začaly veliké přípravy a snaha o kompletaci všech údajů o všech uživatelích. Xhosting se snažil pomocí profesionálních techniků nahromadit co nejvíce identifikačních údajů. Hledali co nejvíce vodítek, které by firmu vedly k vyřešení problémů se ztrátou kontaktů na zákazníky Kapusty . Bylo velikým usilím a spoustou práce zachráněno 5 serverů ze šesti, avšak nastával další problém s údaji o všech zákaznících. Byl to boj, který neměl konce. Většina domén byla registrovaná na bývalého majitele serveru Kapusta a nebylo možno dohledat majitele stránek, který se však většině svých klientů přestal ozývat.

Po převzetí serveru se okamžitě realizovalo spuštění nefunkčních internetových stránek většiny uživatelů, jejichž údaje byly zachráněny. Během této celé akce se pracovalo na tom, aby se firmě podařilo zachránit co nejvíce dat o uživatelích. Dalším krokem bylo spuštění emailových serverů.

Na spoustě internetových serverech se objevují diskuze o neschopnosti firmy Xhosting zpracovat celou situaci a zprovoznit vše, co server Kapusta napáchal svým zákazníkům. Když se však vžijete do celé situace, není jednoduché zpracovat tolik požadavků a pracovat s neúplnými informacemi. Server Kapusta byl tak obrovský, že nebylo opravdu fyzicky možné ihned zpracovat každý dotaz a proto se stávalo, že některé zákazníky bylo možno obsloužit až po určité době a ne ihned.

Firma již má však dlouholetou tradici na trhu webhostingu a serverhousingu, její dobré jméno bylo velice známé a mezi její klienty patří desítky renomovaných firem a stovky spokojených zákazníků se službami webhostingu a serverhousingu.

Další zprávy, které se vyrojili o firmě Xhosting ve spojení s Timehostingem. Toto je kapitola sama o sobě, protože po různých internetových serverech jsou udány velice nepřesné a zkreslené informace. Při přebírání serveru Kapusta se měl přebrat i server Timehosting. Od Michala Jeníka Xhosting přebral pouze Kapustu, Timehosting se přebral od samotného majitele. Firma se při přebrání zachovala velice nekorektně, hrubě porušila podmínky smlouvy a nedodala nové přebírající firmě veškeré potřebné přístupy. Dostali pouze dva servery, na kterých však byly tak chaotické informace, které mohli zpracovat pouze pracovníci Timehostingu, žádný jiný pracovník by se v těchto informacích nevyznal. Po konzultaci s právníky firma Xhosting odstoupila od smlouvy, doporučené dopisy do vlastních rukou se vraceli zpět a Timehosting absolutně nereagoval na žádné výzvy. V této chvíli Xhostingu došla trpělivost a celý Timehosting jednoduše vypojila z provozu a zákazníky, kteří volali a dožadovali se nápravy, nasměroval na jiné služby. Jelikož Xhosting vypověděl smlouvu a zákazníci nebyly v jeho kompetenci, i přesto se snažil všem pomoci jak jen mohl, i když měl plné ruce práce se serverem Kapusta. Přeci jen zákazník byl vždy priorita a pro tuto firmu bude vždy na prvním místě. Z vlastní iniciativy se snažil zachránil poškozené zákazníky Timehostingu, který také velice negativně vrhl na celou firmu stín. Jak se říká, za dobrotu na žebrotu, a tak to s těmito dvěma nešťastnými servery opravdu bylo.

„Je nám líto, že záchrana serveru Kapusta a kauza s Timehostingem na naší jinak spolehlivou firmu vrhla stín. Snažili jsme se pomoci všem poškozeným zákazníkům, jelikož máme zkušenosti s tím, že nefunkční internetové stránky jsou v podnikání opravdu závažný problém. Proto jsme převzali tento padlý server se snahou pomoci a navrátit všem zákazníkům jejich služby, aby je to i nadále neomezilo v provozování podnikatelské činnosti. Stále se pracujeme na sběru chybějících dat a informací, které by nás vedly k rekonvalescenci nefunkčních internetových stránek převzatého padlého serveru. Snažíme se, aby všichni zákazníci měli již funkční stránky a emaily. Není to jednoduchá práce, avšak k rozsahu napáchaných škod jsme provedli velmi dobrou práci a stále se snažíme každý den dát do pořádku další stránky a další požadavky poškozených zákazníků serveru Kapusta. Zároveň se omlouváme za ztíženou komunikaci, jelikož požadavků je opravdu tisíce. Děláme ze všech sil naprosté maximum pro zprovoznění a obnovení všech služeb a garantujeme kompletní zprovoznění celého padlého serveru do 31.8. 2011. Věříme, že tato skutečnost nijak neohrozí dobré jméno podniku.“

Za firmu Xhosting

Naděžda Jurčenková

Jaké jsou vaše zkušenosti s Xhostingem?

8634 shlédnutí (celkově) 27 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+1Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 5

  1. Jsem zákazníkem xhostingu, s tím webem nejsou problémy. Bohužel z toho vyjádření jsem jen pochopil, že převzetí chatické kapusty je větší sousto, i pro takovou velkou firmu.
    Na druhou stranu mohou být zákazníci rádi, že se jich alespoň někdo ujal a že to nezůstalo v tom stavu, v jakém to bylo po hacku kapusty..

  2. Měl jsem také problémy s webhostingem než jsem přešel na zahraniční webhosting. Informace o něm a kompletní návod lze nalézt na internetu.
    Vřeleho ho doporučuji. O té doby mam pokoj a nemusím se starat o to jestli je funkční nebo ne.

  3. Takže pánové už máte druhej den výpadek. Bez omluvy bez čehokoliv. Stačilo hodit na stránku podpora řádek o výpadcích. včera podpora prohlásila že to dneska pojede. nejede to. Naprosto jste mne šokovali prakticky čímkoliv co jste o svých řešeních prohlásili. (konektivita, záloha, stroje, NAT). Ale beru že za 50 měsíčně je to vpohodě. Jen vás prosim informujte lidi nebo budou prostě nasraný.

  4. Uz druhy den to nejede ale hlavne se clovek nedostane na emaily a firemni coz je největší prusvih. Na podpore to uz nebrali a pak vypli telefon. Proste parada. Skace po me ucetni jak se prej ma dostat k emailum uz druhej den…. a to mi včera rikali ze to brzy opravi. Fakt diky. A najit něco na netu ohledne problemu nejde….

  5. Docela to vystihuje už Jarda. Vypadne vše. Podpora nebere mobil.
    Na web pak dají dodatečně úplně trapnou informaci bez slůvka omluvy a termínu zprovoznění. Další přidají až pár minut po mé sms majiteli další den, ať alespoň aktualizují, že zbytek nás fakt nezajímá. Aktualizace je fakt geniální, dnes opravujema, abychom … Dnes včera, dnes dnes, ….. Jinak absolutní amatérizmus, který bych nedokázal ani v roce 95. Náhrada zařízení, i kdbych neměl záložní, nahrání zálohy, na to nepotřebuji ani 24 hodin. Ale chlubit se outsourcingem, analýzama, referencemi ….
    Nepíšu v afektu, mám nějak pořešeno nouzově, stálo mě to dost času. A po prvé přispívám v nějakém foru. Snad to pomůže někomu, kdo si bude rozmýšlet, komu svěřit služby. Hlavně ta arogance neinformování, brečení, jací jsou chudáci nevyspalí a žádné omluva. A kontaktujte nás, kdybyste se chtěli přidat k žalobě – není koho :-), a hlavně, žalovat mohu jen toho, s kým mám smlouvu a to je provozovatel. u auta též nebudu honit výrobce brzd, když selžou. No comment, to je pořád ze stejného soudku. Pro úplnost – hosting zde jsem využíval hodně let bez problémů, ale netušil jsem zázemí. Nyní nevyužívám, protože nefunguje, budoucí čas si každý asi domyslí …
    A do povnné složky komentáře jsem musel dát můj starý historický email na seznamu, byť mám celou doménu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge