Vyhledávače Google a Seznam meta tag keywords ignorují

Někdy je dobré staré známé věci opakovat, protože se jako bumerang vrací. Byly doby kdyby meta tag keywords vyhledávače braly v potaz. Už od roku 2009 to ale není pravda. Pokud vám někdo tvrdí, že musíte pro Google a Seznam meta tag keywords vyplňovat, buď vás úmyslně klame nebo tomu nerozumí. To platí o i všech redakčních systémech webů a e-shopů. Pokud to tam mají, tak je to pravěký relikt nebo neznalost.

Meta Keywords

Google nebere meta keywords od roku 2009

Vysvětluje to v článku Google does not use the keywords meta tag in web ranking.

At least for Google’s web search results currently (September 2009), the answer is no. Google doesn’t use the „keywords“ meta tag in our web search ranking.

Seznam má v oficiální nápovědě tuto formulaci:

Na hodnotu meta tagu keywords nebereme ohled. Uživatelům se snažíme na jejich dotaz nabídnout stránky, které obsahují hledaný dotaz v titulku nebo v textu stránky.

Dušan Janovský v rozhovoru s Lukášem Pítrou, říká, cituji:

Z meta tagů samozřejmě koukáme na robots, refresh nebo description. Naopak téměř vůbec nekoukáme na meta tag keywords. S meta tagy v dokumentu, které by měly nést význam, je ten problém, že jejich obsah uživatel nevidí. Autoři na ně proto zapomínají nebo jimi v horším případě klamou. A pro nás je mnohem důležitější to, co uživatel na stránce může vidět a číst, než to, co nevidí, tedy meta tagy. V textu stránek je o několik řádů více informace než v meta značkách a mikroformátech.

Ublíží mi existence meta keywords?

Neublíží vám, když budou prázdné nebo vyplněné. Je to prostě jen ztráta času. Ublíží vám to jenom v tom pohledu, že budete věnovat čas nepodstatným věcem nebudete ho věnovat podstatným, jako je třeba obsah webu.

Prostě meta keywords ignorujte i každého, kdo vám tvrdí opak.

PS: Jediný kdo vnímá meta keywords jako signál, je Bing, který jejich vyplnění vnímá jako signál spamu:-) U Yandexu a Baidu je to ale jinak, tam zatím meta keywords má svůj význam. Takže zajímá-li vás ruský a čínský trh, situace může být jiná.

3381 shlédnutí (celkově) 10 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook92Tweet about this on TwitterShare on Google+1Share on LinkedIn13Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 4

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge