Trocha počítačové a internetové evangelizace

Nu milí chlupatí králíčci, přichází den D, hodina H a minuta M kdy je opravdu nezbytné zmínit některé věci, které se třeba někomu zdají jasné, ale narážím na ně dnes a denně, že jasné nejsou. Tedy evangelizujme!

  • Do emailu se píše předmět takový, abychom hned poznali, čeho se zaslaný e-mail týká. Opravdu nejsou vhodné předměty typu: Re: Fw: Re: Re: Fw: Re: Re: Fw: Re: Re: Fw: Re: Re: Fw: Re: a ani není vhodné, když chci někomu napsat, kliknout na odpovědět u nejbližšího (dost často velmi starého) e-mailu, který se věnuje zpravidla něčemu úplně jinému. Šetříte tak čas a nervy sobě i adresátovi včetně toho, že si zefektivníte komunikaci. Těžko pak budete v e-mailu s názvem Re: Narozeniny hledat přístupová hesla k společnému e-mailu.
  • E-mailem neposíláme velké soubory. E-mail není vytvořen k zasílání velkých souborů 1 MB a více. Klasické nastavení mailserveru zpravidla nepovoluje větší přílohy než 4 MB i když současný trend (God Save the Queen) to umožňuje (typicky Gmail, Centrum atp.) Pak se můžete velice divit, když e-mail tohot charkteru nedojde. Vy totiž nemůžete moc tušit jak má Váš adresát nastavený mailserver a spoléhat na to je prostě hloupost.
  • Taktéž neposíláme velké a ideálně soubory vůbec po ICQ (Jabberu/MSN/Yahoo). ICQ (a jemu podobné) je komunikační protokol a ne zásilková služba. Nehledě na to, že nedokážete ovlivnit zda má ten druhý firewall či antivirus, který to blokuje a nebo prostě jestli používá klienta, který je stran posílání souborů s vámi nekompatibilní.
  • Pro sdílení a předávání souborů slouží protokol FTP nebo zásilkové služby typu Úschovna, Uloz.to, E-disk či Rapidshare.
  • Používáte-li jakýkoliv z komunikačních protokolů (icq, jabber, irc, …) nezačínejte komunikaci slovem Ahoj bez ničeho. Já osobně takovéto právy ignoruju. Toto má opravdu nulovou informační hodnotu, ideální je napsat Ahoj, prosímtě máš …/ potřeboval bych / mám pro tebe … atp.
  • Neignorujte statuty včetně těch rozšířených na těchto komunikačních protokolech. Pokud má někdo status nerušit, asi není zcela vhodné mu napsat, že si chcete pokecat (což se mi už několkrát stalo!).
  • Používejte v písemné komunikaci na internetu smajlíky, pokud může být nejasné co se snažíte a jak sdělit. Internetová komunikace je záludná a často vytváří mystéria nepochopení a nedorozumění.
  • Naučte se význam internetových zkratek – akronymů (IMHO, ASAP, RTFM, UTFG, BFU, FYI)- pomohou Vám se zorientovat na internetu.
  • Zástupce nerovná se soubor na který je odkazováno.
  • Zkuste mít přehled ve velikostech dat. Třeba kolik MB je jedno audio album mp3 v porovnání v jednom filmu na DVD. Je dobré vědět, že obsah internetu se na jednu disketu nevejde (dříve to šlo – ale bez porna).
5034 shlédnutí (celkově) 21 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge