Trendy v SEO a online marketingu pro rok 2016

Již třetí rok 1. ledna zkouším odhadovat, co se bude dít v online marketingu v dalším roce. Nejdříve se podívejme, jak mi to vyšlo předchozí roky.

Odhady pro rok 2014?

  • ☑ Obsahový marketing – ano, zde jsem se víceméně trefil, jen poptávka po kvalitním obsahu a inbound marketingu byla výrazně menší, než jsem čekal.
  • Linkbuilding – zde to bylo spíše zbožné přání, než realita. Linkbuilding se v drtivé většině dělá pořád víceméně tupě, kvalitní linkbuilding stále není standardem.
  • ✅ Maticový design – ano, zde trefa, Seznam.cz ho opravdu nespustil.
  • Agentury a freelanceři – zde jsem se netrefil, užší spolupráce na rozdíl od zahraničí u nás nenastala.
  • ☑ Personalizace a testování  – to vyšlo jen částečně, situace je rozhodně lepší, ale stále je co dohánět.
  • ✅ Strukturovaná data – ty myslím vyšly maximálně. Jen to zrušení authorshipu mi trošku zamíchalo karty.
  • ✅ Mobilní hledání – i zde to vyšlo, mobilní hledání se řeší čím dál tím víc.

Odhady pro rok 2015?

  • ? Lokální SEO – v USA to rozhodně jede, tady u nás to skoro nikdo neřeší. Takže ano i ne.
  • ☑ Big data a lepší analytika – rozhodně je to lepší než bývalo, firmy používají další zdroje na vyhodnocování a Good Data a Keboola nejsou neznámé pojmy.
  • ✅ Mobilní marketing – zde to vyšlo 100%, Mobilegeddon je to nejlepší potvrzení.
  • ✅ Strukturovaná data – stávají se už u e-shopů standardem, takže také ano.
  • ✅ UX a personalizace – ano, weby si testují své postupy a personalizace je čím dál silnější.
  • ✅ Obsahový marketing -další zlepšení oproti minulému roku. A dokonce to už není jen obsah pro obsah, ale místy i solidní obsahový marketing.
  • ✅ Penalizace – potvrzují můj dohad, že častější budou manuální penalizace a velký algoritmický zásah od Google ve stylu Penguina 1 není možné čekat.
  •  Provázanost SEO – to je spíše je moje velké přání, dělá to pár lidí, ale větší rozšíření není.
  • ☑ Klasický linkbuilding + čistší metody – ano, zlepšuje se to, pořád se docela s odkazy prasí, ale to je to, co jsem předpokládal.
  •  Obsahový spam – naštěstí větší obsahový spam jsme nezjistili.
  •  Apple nebo Facebook spustí vlastní vyhledávač – to bylo úplně mimo, jediný posun byl vlastní crawler od Apple.
  • ? Seznamu klesne podíl v českém vyhledávání pod 40% – záleží jak to měříte, průměr u mých klientů to prokazuje, ale myslím, že celorepublikově to nemusí platit.
  •  Začnou se objevovat stránky s výsledky vyhledávání bez organických výsledků – zde jsem se naštěstí netrefil.
  • ? Google vypne Google+ – nevypnul, ale docela ho očesal.

Za rokem 2015 jsme se ohlížel i ve videu na Mladém podnikateli.

Jaká je tedy moje úspěšnost za roky 2014 a 2015?

  •  6 x jsem se netrefil
  • 8 x jsem trefil
  • 4 x jsem se trefil, ale situace je trochu odlišná
  • ? 3 x je nejednoznačné

A co nás čeká v roce 2016?

Trendy v SEO a inbound marketingu na rok 2016
Trendy v SEO a inbound marketingu na rok 2016

Pokud jste líní číst, doporučuji moje video na Mladém podnikateli.

Video marketing bude expandovat

Už tento rok byl vidět zájem o YouTubery a jejich vliv. Díky zlepšení mobilních aplikací i lepšímu mobilně-datovému pokrytí bude video jako formát stále rozšířenější. Netýká se ale jen YouTube, ale Instagramu nebo Facebooku. Už natáčíte vaše videa? A Dubsmash znáte?:-)

Instagram

Tvorba vizuálního obsahu je jednodušší a proto i Instagram bude růst včetně jeho placených reklam.

Raketový růst mobilních zařízení

Podíl mobilních zařízení poroste až k 50% a s ním i důraz na mobilní marketing i mobilní SEO. Zároveň se budou řešit i jiná zařízení než jen mobily. Velkou výzvou budou 4K televize a monitory, kde běžné obrázky a videa zatím vypadají hrozně.

Mobilní aplikace

Rozdíly mezi mobilním webem a aplikací se budou zmenšovat. Data z aplikací se budou dostávat do výsledků vyhledávání pomocí App Indexing.

Hlasové vyhledávání

Budeme se učit dělat analýzy klíčových slov pro hlasové vyhledávání. I to jak se liší vyhledávání na mobilu a na desktopu, a jestli vůbec klasická klíčová slova k něčemu jsou, a nejsou-li vhodnější jen témata.

Strukturovaná data

Další rozšiřování strukturovaných dat bude pokračovat. Do ČR se dostane spousta formátu, které známe jen z amerického SERPu.

Https

Oba vyhledávače budou podporovat a dále pracovat s Https a Http/2.

Facebook snad konečně spustí vlastní vyhledávání a možná i Apple:-)

Personalizace se bude dále rozšiřovat a nebude to už jen výsada velkých značek. Soyka i Persoo se naučí mnohem víc.

Amazon vstoupí do ČR a Google bude pokračovat v likvidaci Google+.

A co si myslíte, že se stane, vy?

Pár zajímavých článků s podobným tématem, které mne inspirovaly:

 

 

15738 shlédnutí (celkově) 30 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook28Tweet about this on TwitterShare on Google+3Share on LinkedIn54Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 2

  1. Asi ve všem taky souhlasím. Bylo by možné odkaz na nějaký info ke strukturovaným datum co jsou v USA? Rád bych si to prošel jaké jsou možnosti a pokoumal na co se připravit:)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge