Soutěž o lístek na SEO restart 2015

SEO restart 2015
Soutěž o lístek na SEO restart 2015

Již za pár týdnů odstartuje jediná česká konference o SEO. Loni mě potěšila a tak letos jdu zas. Mám tu čest, že mohu přednášet a tak mám i možnost věnovat jeden lístek. Věnuji a udělám to trochu soutěživě. Vyberte správnou odpověď na otázku níže a podepřete ji argumenty  a vše napište v komentářích. Nejlepší odpověď (vyberu já) obdrží lístek zdarma. Pečlivě vyplňujte i e-mail, ať vám to mám kam poslat. Takže:

Jaký je nejlepší postup při tvorbě nového webu:

  1. Analýza klíčových slov > tvorba person > obsahová strategie > copywriting > wireframy
  2. Analýza klíčových slov > tvorba person > obsahová strategie >  wireframy > copywriting
  3. Tvorba person > analýza klíčových slov > obsahová strategie > copywriting > wireframy
  4. Tvorba person > analýza klíčových slov > obsahová strategie >  wireframy > copywriting
  5. Tvorba person > analýza klíčových slov > doplnění person > obsahová strategie > copywriting > wireframy
  6. Tvorba person > analýza klíčových slov > doplnění person > obsahová strategie > wireframy  > copywriting
  7. Tvorba person > analýza klíčových slov > obsahová strategie > wireframy  > copywriting
  8. Tvorba person > analýza klíčových slov > obsahová strategie >  copywriting > wireframy
  9. Analýza klíčových slov > obsahová strategie > wireframy
  10. Analýza klíčových slov >  wireframy > obsahová strategie >
5622 shlédnutí (celkově) 18 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook12Tweet about this on TwitterShare on Google+2Share on LinkedIn19Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 20

  1. Když vycházím z toho co jsi povídal na svém skvělém školení „Analýza klíčových slov“, tak ideální postup není ani jeden, ale logicky správný sled kroků odpovídá bodům 2 a 9, oba postupy něco vynechávají, ale jednotlivé kroky jsou alespoň v takovém sledu v jakém mají být a nejsou přeházené. Pokud vezmu jako první v pořadí Analýzu klíčových slov (tedy přeskočím předimpl. analýzu) a jako poslední budu řešit copywritting, protože následující kroky nemáš už uvedené v žádném bodu tak je to:
    Analýza klíčových slov > Persóny > Obsahová strategie > Informační architektura > Wireframy > Copywriting > …

    Mohl bych v rámci podpůrných argumentů vysvětlovat, jak to na sebe navazuje a proč je to přesně tohle pořadí, jenže mám silnější kalibr: „Říkal to Pavel Ungr, tak to musí být pravda.“ 😉
    Duben napsal článek Stormware Pohoda a chyba v souhrnném hlášeníMy Profile

  2. Argumenty to nepodložím, prostě na úspěch neexistuje šablona. I když to uděláš jinak, web může být úspěšný a naopak.

    Prvně bys asi měl vědět něco o klientovi, pochopit ho, čím pomáhá? Co řeší?
    Pak zkusit pochopit toho, co to bude kupovat, tedy zákazníka.

    Analýza konkurence, aspoň se s ní seznámit.
    Klíčovka, jako součást pochopení zákazníků, samozřejmě ovlivní architekturu webu…

    Tvorba person.

    Struktura a obsah, copywriting, náčrtky, wireframy.

    Grafický návrh.

  3. Jako první mě zajímá cil webu, konkurence, cas a finanční moznosti. Z toho vypadnou persony pro které bude web určen. Následně analyza klíčových slov, ze které připravím obsahovou strategií (uz vim jak a pro koho a jake prostredky pouziju), predam na copywriting at vim jak rozsáhlé budou clanky a z tech pak vytvorim wireframy. U obsah strategie budu premyslet o propagaci na soc sitich, zpetnych odkazech, implementaci do emailingu, atd. Takže nejblize je 3.

  4. Já jsem pro 6.

    Tvorba person > začnu tvorbou reprezentantů cílové skupiny resp. archetypů.
    Kolik jim let, pohlaví, koníčky, kde se vyskytují, atp. takovej nástřel

    analýza klíčových slov > na základě tvorby person prozkoumám místa, kde se tyto archetypy vyskytují (či se mohly vyskytovat) a zjistím, jaký slovník používají. Na základě těchto poznatků shraňuji a třídím.

    doplnění person > Z této analýzy pak doplním persony, protože nikomu se asi nepodaří trefit persony na první dobrou. A první tvorba jsou spíš mé domněnky, které pak potvrdím/vyvrátím.

    obsahová strategie > na základě znalostí o cílovce plánujeme obsahovou strategii

    wireframy > děláme víceméně při obsahové strategii

    copywriting > jsko poslrdní dr dolsďují texty

  5. Mému postupu se nejvíce blíží 4. Na počátku se zabývám trhem, jeho analýzou a cíli projektu – jestli bude plnit daný účel a komu bude pomáhat. K tomu lze využít persony. Potom je vhodné vytvořit analýzu klíčových slov (spíše celkovou strategii pro vyhledávače a získávání návštěvníků). To už se dosti pojí s obsahovou strategií. Potom mohu vytvořit návrhy rozložení stránek a podle toho příslušné texty. Obecně lze říci, že nejdříve se určují cíle a potom jakákoliv strategie.

  6. 6. Tvorba person > analýza klíčových slov > doplnění person > obsahová strategie > wireframy > copywriting

    1. Zjistím pro koho web tvořím(Tvorba person)

    2. Zjistím jak mě tento někdo najde(Analýza KW)

    3. Z výstupu analýzy KW poupravím persony, protože určitě odhalím věci, které jsem předtím netušil(Doplnění person)

    4. Pro upravené persony určím vhodný způsob komunikace a tomu přizpůsobím obsahovou strategii. Doplním i vhodné kanály, skrze které budu komunikovat. (Obsahová strategie)

    5. Už vím pro koho web tvořím, jak mě najde, jakým způsobem s ním budu komunikovat. Tím pádem mám poměrně slušný obraz o tom kdo je můj typický zákazník a tím pádem můžu navrhnout wireframy tak, aby se u mě cítil co nejlépe a připravil mu na webu prvky, na které je zvyklí, a ze kterých nebude zmatený.(Wireframy)

    6. Nezbývá než copywritera seznámit s obsahovou strategií a na základní ní sestavit vhodné copy webu a copy pro komunikační kanály.(Copywriting)
    Milan napsal článek Skutečné důvody proč se Vám nedaří hubnoutMy Profile

  7. Za mě je to číslo 5: Tvorba person > analýza klíčových slov > doplnění person > obsahová strategie > copywriting > wireframy

    Nejprve je třeba začít specifikováním toho, pro koho web vytvářím – zde se hodí uživatelský průzkum/dotazování a tvorba person. Na základě těchto informací se snažím zjistit, jak tito uživatelé obvykle vyhledávají (identifikace vzorů hledání atd.) Analýza klíčových slov obvykle pomůže získat lepší přehled o personách, které je dobré na základě toho upravit.

    Tímto získáme solidní podklady pro návrh obsahové strategie a identifikaci toho, kterým kanálům se věnovat a jak s nimi pracovat.

    V další fázi tvorby jsem zastánce toho spíše prvně tvořit text a až na základě toho řešit vizuální podobu webu. Přeci jenom by to mělo být primárně o obsahu a nikoliv o tom, že potřebujeme obsahem vyplnit chlívečky v designu. Tedy wireframy u mě až na konec.

    Budu šťastný, až každý projekt bude probíhat takto 🙂
    Jan Onesork napsal článek Základy Google Refine pro SEOMy Profile

  8. ťažko vybrať, pretože niektoré možnosti sú celkom dosť podobné. Treba iba hrubý základný postup a potom všetko vymýšlať, zdokonaľovať a rozvíjať za pochodu.

    Ak mám niečo zo zoznamu vybrať tak by som dal č.4
    Najskôr sa vytvoria persony na ich základe sa zanalýzujú kľúčové slová . Ďalej treba plán obsahovej strategie, čo kde kedy a ako.
    Potom vhodné wireframy a copywriting až na koniec. Dlho som uvažoval, kde zaradiť copywriting ale dal by som ho až na koniec, pretože ten sa môže ľahko prispôsobiť všetkomu čo je nad ním.
    Peto napsal článek Aké potraviny sú zdrojom vitamínu CMy Profile

  9. Mám si tipnout? To si netroufám.

    Budu věřit odborníkům a rád si poslechu jejich tipy na SEO restartu.

    Let the force of SE O be with you;)

  10. Nejideálnější postupem je odpověď číslo 6.

    Tvorba person:
    Nejprve řeším cílovku, zda vůbec existuje 😀 abych zbytečně nevyhazoval penízky. Jakmile tedy zjistím, že ok, jsou tu lidi, co rádi teda nějaké ty peníze za mou službu nebo produkt dají, aniž by u toho brečeli, tak si vytvořím persony, abych si vyspecifikoval nejsilnější jedince, které chci okouzlit.

    Analýza klíčových slov:
    K čemu mít cílovku, když mě nebude umět najít. Takže provedu analýzu klíčových slov, která mi dá základní kámen k výstavbě efektivních billboardů všude na Google, Seznamu.

    Doplnění person:
    Ono, když si takhle dokončím AKS, tak se člověk mnohdy nestačí divit, co si to všechno ti lidi s vyhledávači, našeptávači a diskutéry na fórech šuškají a jsou to opravdu krásné prupovídky, což nám dává možnost rozšířit naši cílovku, ano, i gayové se velmi rádi zbaví všech svých chloupků …

    Obsahová strategie:
    Máme persony, víme, co hledají, teď už nás nic nezastaví. Postavíme takový schéma webu, že to bude jako jíst svou oblíbenou čokoládu. Mrknu na obal a hned ji chci rozbalit, jenže její sytá hnědá barva …, dřív než si to uvědomím, už ji chroustám. Ano, i takhle hladce mohu procházet celým webem.

    Wireframy:
    Dobře, člověče. Ale musíme ohlídat, abychom zase vše měli tam, kde opravdu to má být. Víš přeci jací jsou uživatelé internetu … No, … ano, líní, takže každá stránka musí jasně říkat, co je zač a proč je důležíté se o ní zajímat. Takže vyřešime to návrhem kostry webu. Rozmístíme všechny prvky tak, aby náš cílový jedinec neztrácel hlavu, to bysme nechtěli.

    Copywriting:
    A protože mu teda hlava zůstane, a my teda chceme aby nakoupil i před výplatou, tak vymyslíme takový texty, že se chytne jako myška na sýr. Slýšíte to klapnutí? 🙂

  11. Správných může být více variant, nedá se to říct obecně. Závisí na to, jaké má mít daný web cíle, kdo je cílovou skupinou a kde se nachází, jaká je konkurence – a to jsou věci, ve kterých je třeba si udělat jasno na začátku. U různých webů dává pak smysl volit různé postupy.

    Když to vezmu víc ze široka, někde ani analýzu klíčových slov v podstatě nemá smysl dělat (když to přeženu, nějaké základní prověření potenciálu ve vyhledávačích se nedá nazvat klíčovkou) – jsou projekty, kde hledisko SEO není to zásadní. Jinde je naopak klíčovka od „SEO člověka“ tou zásadní věcí, na jejímž výsledku má záviset vše ostatní.

  12. Sním, či bdím? Kolem jedenácté jsem obdržel e-mail pro účastníky SEO restartu, znamená to, že jsem vyvolen? Tiše v to doufám 🙂

  13. A já velice děkuji. Těším se nejen na tvou přednášku.

    Nic víc k tomu nepotřebuji, nějaké reg. číslo nebo tak?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge