Síla Twitteru posouvá stránku ve výsledcích

Před nějakou dobu Josef Šlerka experimentoval s indexací neznámé stránky pomocí Twitteru. Krom jiných věcí tento experiment dokázal, že lze velmi rychle pomocí sociálních sítí zaindexovat jakoukoliv stránku. Dnes jsem narazil patrně na další věc, kterou patrně sociální sítě mohou ovlivnit. Pořadí stránky v SERPu Google.

Lukáš Churý publikoval 19. srpna 2011 článek o Webexpu. Vzhledem k tomu jak je téma #webexpo živé, byl tento článek velmi často tweetován, retweetován a sdílen na Google+ i Facebooku. Znovu opakuji, že článek vznikl 19. srpna. Před tímto datem neexistoval.

20. srpna se umisťuje již na brandovou frázi “webexpo” na 7. pozici. Proč?

Trocha statistiky:

Takže se zdá, že z hlediska offpage faktorů není důvod aby se článek vyskytoval tak vysoko, zvlášť když Google informuje o 366 000 výsledcích.

Existují dvě vysvětlení. Buď stránka získala velké množství relevantních a kvalitních odkazů, které Majestic SEO ani Yahoo! Site Explorer nestihly zaznamenat a nebo …

… nebo zde máme důkaz síly sociálních sítí. Nejenže dokážou ovlivnit rychlost indexace, ale ovlivní i pozici v SERPu.

7071 shlédnutí (celkově) 12 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+1Share on LinkedIn2Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge