Síla Twitteru posouvá stránku ve výsledcích

Před nějakou dobu Josef Šlerka experimentoval s indexací neznámé stránky pomocí Twitteru. Krom jiných věcí tento experiment dokázal, že lze velmi rychle pomocí sociálních sítí zaindexovat jakoukoliv stránku. Dnes jsem narazil patrně na další věc, kterou patrně sociální sítě mohou ovlivnit. Pořadí stránky v SERPu Google.

Lukáš Churý publikoval 19. srpna 2011 článek o Webexpu. Vzhledem k tomu jak je téma #webexpo živé, byl tento článek velmi často tweetován, retweetován a sdílen na Google+ i Facebooku. Znovu opakuji, že článek vznikl 19. srpna. Před tímto datem neexistoval.

20. srpna se umisťuje již na brandovou frázi “webexpo” na 7. pozici. Proč?

Trocha statistiky:

Takže se zdá, že z hlediska offpage faktorů není důvod aby se článek vyskytoval tak vysoko, zvlášť když Google informuje o 366 000 výsledcích.

Existují dvě vysvětlení. Buď stránka získala velké množství relevantních a kvalitních odkazů, které Majestic SEO ani Yahoo! Site Explorer nestihly zaznamenat a nebo …

… nebo zde máme důkaz síly sociálních sítí. Nejenže dokážou ovlivnit rychlost indexace, ale ovlivní i pozici v SERPu.

12273 zhlédnutí (celkově) 6 zhlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr

Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge