33 SEO tipů od Google -> DYK tweety Garryho Illyese

Gary Illyes DYK tweety

Švýcarský Google je docela nabušený. Krom Johna Muellera, kterého jsme měli na SEOlogeru, je další „mluvící hlavou“ ze Švýcarska i Gary Illyes z Google, který začal publikovat tzv. DYK (Did You Know) tweety (Tweety Věděli jste, že..). Jedná se o tweety s různými tipy od Google, které jsou často velmi praktickými SEO tipy.

Něco jsou známější věcí, něco potvrzené spekulace, ale každopádně je považuji za velmi zajímavý zdroj informací přímo zdroje. V tomto článku najdete zatím dostupné DYK tweety s českým a hodně volným překladem.

DidYouKnow (DYK) tweety

  1. Blokovat stránku v robots.txt a pomocí noindex nedává smysl, protože si noindex direktivu robot nepřečte. Zakázali jste mu totiž přístup pomocí robots.txt. Zdroj.
  2. Počet výsledků hledání v SERPu může být hodně nepřesný a reálný počet výsledků může být úplně jiný. Zdroj.
  3. Neexistuje penalizace za duplicitní obsah, ale způsobuje to problémy s crawl budgetem a výrazně to ředí hodnotící signály. Zdroj.
  4. Odkazy nejsou nezbytné, abyste byli dobře hodnocení. Zdroj.
  5. Propady po převodu webu jsou často způsobené nesmyslným nastavením přesměrování, nasazením noindex nebo divným užíváním hreflang. Zdroj.
  6. Klíčová slova v patičce a podobných prvcích stránky mají jiné (horší) hodnocení než v hlavním obsahovém bloku. Zdroj.
  7. Pokud Google narazí na duplicitu http a https verze, tak jako hlavní bude brát https verzi. Zdroj.
  8. Pokud čtete text na stránce a působí na vás nepřirozeně, pak může získat i při hodnocení Googlem nižší hodnocení. Zdroj.
  9. Vykreslujeme (render) většinu stránek co známe, ale na prvky na stránce pak už neklikáme. Zdroj.
  10. Pokud není robots.txt přístupný kvůli chybě serveru, Google přestává web procházet. Zdroj.
  11. Drobné chyby ve zdrojovém kódu Google nevadí, validitu Google neřeší. Zdroj.
  12. Meta Description jsou důležité pro generování snippetu. zejména když je stránka obsahově slabá. Zdroj.
  13. Můžete se dobře umisťovat i s krátkými texty na stránce. Zdroj.
  14. Odstraňte spamové komentáře na vašem webu. Kvalitní komentáře jsou také jedním ze signálů. Zdroj.
  15. Pokud se díky silné konkurenci neumísťujete v klasickém SERPu, zkuste to pomocí obrázků nebo videí. Zdroj.
  16. 79 % zákazníků, kteří jsou nespokojeni s rychlostí webů se už nikdy nevrátí. Zdroj.
  17. S affiliate odkazy není problém. Problémem je web, který je jen kontejner pro affiliate odkazy. Zdroj.
  18. Používejte pro kompresi dat Brotli. Zdroj:
  19. Hodnocení stránky neprobíhá při indexaci, až při poskytování výsledků. Zdroj.
  20. Skvělý titulek a meta description mohou pomoct uživatelům vás na Google najít. ale jen pokud odpovídají obsahu stránky a vyhledávanému dotazu. Zdroj.
  21. Mnoho jazyků nemá pokryty odpovědi na obecné dotazy. Pokud máte více jazykových mutací, je to to vaše šance uspět v těchto zemích. Zdroj.
  22. Pokud vidíte v SERPu víc než jeden výsledek z jedné domény, znamená to, že neexistuje konkurence pro danou doménu s kvalitním obsahem. Zdroj.
  23. GoogleBot indexuje jen to, co mu zadá indexace, nikdy více. někdy dokonce méně, pokud by to mohlo poškodit web. Zdroj.
  24. Znáte všechny 3 možností umístění hreflangu? Do HTML, do http hlavičky nebo do sitemapy. Zdroj.
  25. Znáte operator pro hledání v obrázcích src:? Zdroj.
  26. Pokud chcete vědět jak vidí stránku Google i po vykreslení, použijte funkci v Search Console fetch and Render. Zdroj.
  27. Frekvence crawlingu je ovlivněna důležitostí stránky a častostí změn na stránce. Zdroj.
  28. Kanonizace je doporučení, nikoliv příkaz. Může být přepsán jinými signály. Zdroj.
  29. GoogleBot nikdy nezobrazuje obsah, to dělá až Indexer Caffeine. Zdroj.
  30. Domény v přesné shodě s klíčovými slovy nejsou špatné. Špatné jsou, až když mají prasácký obsah. Zdroj.
  31. GoogleBot nepracuje s cookies. S výjimkou, kdy bez cookies nedokáže zobrazit obsah. Zdroj.
  32. Víte, že obsah robots.txt se kešuje? Zdroj.
  33. GoogleBot nikdy nevidí noindex v meta robots. To dělá až indexer Caffeine. Zdroj.

Článek je průběžně aktualizován. Poslední aktualizace proběhla 9.7.2017 a zdá se, že bude poslední, poslední DYK tweet napsal Garry v březnu 2017.

Kdo je Garry Illyes (nejen na Twitteru)?

Garryho funkce je „webmaster trends analyst“ a jeho prací je vytvářet lepší uživatelskou zkušenost. Je také osobou se kterou můžete ze strany Google hodně komunikovat a je publikujícím autorem Webmaster Central Blog a pomáhá uživatelům řešit jejich problémy na Google Webmaster Forums. Nikdo pořádně neví jak se vyslovuje jeho příjmení a Garry je známý svým smyslem pro humor, často googlovsky suchým. „Garry, is ot true? Garry: Yes. No.

6275 shlédnutí (celkově) 33 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+3Share on LinkedIn40Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 5

  1. Děkuji za článek. Chtěl jsem se ještě zeptat jaký používáš plugin, který Ti ukazuje počet přečtení článku? Díky a ať se daří!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge