SEO pro rok 2018? Nic nového pod sluncem 🌞

SEO pro rok 2018

Prošel jsem si si všechny významné články, které píšou o dramatických změnách v roce 2018. Já jsem dlouhodobě spíše skeptický k nějakým kolosálním změnám, ale člověk musí mít přehled. Tak zde máte přehled toho, co se bude, údajně, dít i s mým komentářem.

The Definitive Guide To SEO In 2018, Brian Dean

Brian Dean má jako vždy skvělého průvodce, ale šokující novinky tu nevidím. Mobilní index? Mluví se o něm už 2 roky, hlasové vyhledávání? Také je tu s námi roky. Určitě je to dobrý přehled, ale žádné zásadní nové trendy tu nejsou.

The Definitive Guide To SEO In 2018, Brian Dean
The Definitive Guide To SEO In 2018, Brian Dean

How to future-proof your SEO for 2018, Search Engine Watch

Na Search Engine Watch opakují moderní slova jako „voice search“ a asistenti, featured snippety (známe už 2 roky), znovu se objevuje linkbuilding se zmínkami (poprvé jsem o něm slyšel, když startovalo Majesic SEO). Oprašujeme dotazy co jsou opravdu dotazy a ne jen kombinace frází. Tak tohle známe už od Hummingbirda z roku 2015. Takže sorry, ani tady nejsou novinky.

8 game-changing SEO trends that will dominate 2018, SEO Power Suite

SEO Power Suite si zaplatilo článek na Search Engine Landu, aby nám zopakoval co jsme už četli jinde a přidává bod o relevanci, což je vlastně informace o RankBrainu. ale opět, zásadní novinka nepřichází. ale je třeba ocenit, hezky zpracovaný komplexní článek s informacemi „co s tím“.

How to Rank in 2018: The SEO Checklist – Whiteboard Friday, Rand Fishkin, Moz

Rand Fishkin shrnuje 9 bodů pro SEO v roce 2018. Krom klasických a dobře známých věcí jako je struktura, crawl budget nebo analýza klíčových slov přichází Moz s konkrétními řešeními pro RankBrainové vyhledávání. Opět není to zásadní novinka, ale je to velmi konkrétní a přínosné.

7 SEO Trends That Will Dominate 2018, Forbes

A co rady od Forbesu? Sice nepřichází s nějakými novinkami, ale upozorňují na to co se bude dít, kvůli tomu, co Google udělal v roce 2017:

New startups like Moodstocks and Eyefluence (both of which were acquired by Google) have sought to recognize visual elements within images and videos more accurately, or have sought to improve user interactions with them. I’m not sure what changes these startups foretell, exactly, but I bet we’ll see a vast improvement in search sophistication for visual assets.

Yet, just last month, the frequency of featured snippets declined significantly, apparently replaced by equivalent answers found in Knowledge Graph boxes. I think this event could portend the rise and eventual dominance of Google’s Knowledge Graph, replacing a good chunk of the space currently occupied by featured snippets in an effort to provide users with even better, more consistent answers.

Co si z toho vzít pro SEO v roce 2018?

Jak vidíte, žádné kulervoucí změny nás nečekají. Přesněji, nečekají ty, kteří trendy průběžně sledují a zapracovávají je do svých strategií. O co konkrétně se jedná?

  1. Přesun k optimalizace na klíčová slova na témata a odpovědi.
  2. Tvorba velmi rychlých a mobilně přívětivých webů. a kde to dává smysl i implementace AMP. Příprava na mobilní index.
  3. Optimalizace crawl budgetu a práce na crawlovatelných webech.
  4. Optimalizace obrázků a dalších multimédií.
  5. Hlasové vyhledávání a hlasoví asistenti jako Google Home, Alexa nebo Amazon Echo.
  6. Uvědomění si, že SEO je multiobor, a že sám o sobě nemůže fungovat, že potřebuje úzce spolupracovat s UX, copywritingem, obsahovou strategií, PPC, UX a CRO, nebo grafikou.
  7. Že SEO se na jednu stranu posouvá do tvrdě technických témat, jako jsou logy na serveru nebo JavaScriptové weby, a na druhé strany do abstraktních a zcela neměřitelných témat, jako odpovědi na otázky, strojové učení a umělá inteligence.
  8. Že optimalizace pro CTR je kriticky důležitá součást SEO na kterou se zapomíná.
  9. Že SERP je plný PPC a knowledge graphu nebo featured snippetů na které nesmíme zapomínat ani na ně nadávat, ale prostě se přizpůsobit.
  10. Že linkbuilding už roky není spamování klíčovými slovy, ale online PR, kdy vlastně odkaz nemusí hrát tu nejdůležitější roli, ale na druhou stranu, že bez odkazů se neobejdeme.
  11. Že strategie cílící jen na komerční dotazy může zcela selhávat.
  12. A hlavně, že tu máme i český Seznam a všechny ty cool věci pro nás nemusí být vždy relevantní. Že to může být jen taková hra od zahraničních influencerů nebo vyhledávačů. Ale musíme o nich vědět a být na ně připraveni, aby nám začaly fungovat, až to budeme potřebovat.

Takže opět – nemění se nic zasadního, ale pořád se něco děje. Držím vám palce při úpravě SEO strategie pro rok 2018 a úspěšný nový i Nový rok!

4706 zhlédnutí (celkově) 27 zhlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 13 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako profesionální SEO konzultant a od roku 2013 jsem na volné noze. Vedu SEO školení a pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším.Baví mě SEO experimenty a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu který je primárně prospěšný pro uživatele a technicky přístupný.. Krom SEO se aktivně zajímá o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu online marketingu.

komentáře 4

  1. Pekné zhrnutie a jo, pravda že nejaké veľké zmeny sa v SEO zrejme nebudú vôbec diať, tiež s tým súhlasím. Sice trošku som zvedavý na ten mobilný index ak bude a čo to môže spraviť, ale nejaké dramatické by to určite nemalo byť. + veľmi sa mi páči to emoji v url – s takýmito vecami pri seo sa bude asi dobre trošku pohrať a pritiahnuť raz za čas na seba väčšiu pozornosť.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge