SEO nástroje: SEO PowerSuite

SEO PowerSuite
SEO PowerSuite

Hodně lidí se mne ptá na různé SEO nástroje. Máme jich k dispozici velké množství – některé jsou na nic a mohou být nebezpečné, některé jsou vítaným pomocníkem. Rozhodl jsem se proto zmapovat ty prospěšné. A začnu s tím, který jsme používali ještě v Ataxu, a tím je sada 4 ruských nástrojů (Rank Tracker, Website Auditor, SEO Spy Glass a Link Assistant) pod názvem SEO Power Suite. Nástroje jsou to placené, ale pokud nepotřebujete ukládat projekty, můžete je používat zcela zdarma (až v placené verzi si změny projektů můžete ukládat). Výhodou je multiplatformní dostupnost – ať máte Windows, Maca nebo Linux – nástroje můžete vždy využívat. A samozřejmě reference firem jako Microsoft, Audi, Heineken, Amazon nebo Hewlett Packard. A pochopitelně české špičky – agentury Ataxo i H1.cz – tyhle sady nástrojů také používaly.

Abyste mohli nástroje stáhnout, musíte poskytnout e-mail, na který vám pošlou odkaz ke stažení.

Download the OFFICIAL FREE version of SEO PowerSuite

Thank You For Downloading SEO PowerSuite

Pak už je to jednoduché. Z odkazu v e-mailu stáhnete ZIP archiv seopowersuite-jre.zip, který rozbalíte,

a pak již jen spustíte seopowersuite.exe.

Rank Tracker

Rank Tracker je pokročilý nástroj nejen na měření pozic u vyhledávačů. Zaznamenává historii, připojuje data z Google Analytics a porovnává vše s konkurencí. Na začátku stačí zadat jméno vašeho webu. V dalším okně si vyberete, které vyhledávače vás budou zajímat. V našem případě to nejčastěji bude Google pro hledání v češtině a Seznam.cz. Samozřejmě si můžete navolit takové kombinace vyhledávačů, které pro vás budou zajímavé. V dalším okně už jen vložíte klíčová slova (co slovo/fráze, to samostatný řádek) a kliknutím na tlačítko další už měříte pozice. Měření chvíli trvá, protože Rank Tracker se snaží simulovat chování uživatele ve vyhledávačích. V nastavení si můžete nastavit, jaké má být chování imitující reálné uživatele i rotace zadaných proxy serverů. Výsledek pak může vypadat nějak takto, bez obav, že vaši IP adresu Google nebo Seznam zablokuje captchou.

Výsledky měření

Návrh klíčových slov

Jak  si můžete povšimnout, toto asi nebude vše. Pokud se vám zdá těch klíčových slov málo, doporučuji k povšimnutí ikonku v levém horním rohu suggest, když na ni kliknete, umí následující kouzla.

Návrh klíčových slov Návrh klíčových slov

Ano, dokáže vám přímo navrhovat klíčová slova nejen z AdWords , ale i další zdrojů, jako jsou našeptávače, SEMRush Wordtracker nebo Google Trends a další. Pak pomocí filtrů a řazení si vyberete všechny další fráze, které potřebujete.

Návrh klíčových slov

Zjištění vstupních stránek

Další zajímavou funkcí je zjištění vhodné vstupní stránky. Pokud Rank Tracker zjistí pozice, uloží vám i vstupní stránku.

Zjištění vstupní stránky

Konkurence a Google Analytics

Můžete si v nastavení projektu nastavit seznam konkurentů a přístup k Google Analytics webu a sledovat, kolik lidí vám z klíčových slov přichází a jak si vedete s konkurencí. Obrovskou výhodou je u placené verze možnost historie (uložení projektu), takže za pár měsíců získáte neocenitelná data o pohybu frází ve srovnání s konkurencí a úspěšnost CTR.

Vlastní pohledy

Další úžasnou funkcí, která mě potěšila, je, že si výslednou tabulku můžete upravovat – vkládat a odebírat sloupečky, které potřebujete, nebo vytvářet specifické pohledy na vaše data. Nejzajímavější mi přijde i jejich odhad (not provided) frází.

Worskpaces Worskpaces

 Reporty a plánování

Další super věc, kterou jsme v Ataxu i Hájedničce hodně používali, byly plánované kontroly a pozic a pak automatické zasílání reportů. Reportů je zase několik druhů a je možné je generovat v několika formátech a posílat třeba klientům zcela automaticky.

Report

 

Osobně mně přijde tento nástroj ze všech nejzajímavější. Pokud sledujete pozice, konkurenci a návštěvnost z organicu, bude jistě vděčným pomocníkem.

Website Auditor

Website auditor kontroluje automaticky zjistitelné on-page, on-site a off-page faktory. V jednoduchosti zadáte URL – web, který chcete hodnotit, a pak do jaké hloubky má Website Auditor jít. Ten se poté snaží stáhnout informace o všech těchto URL daného webu a zhodnotí spoustu SEO faktorů najednou a vypíše chyby. Jedná se zejména o:

  • Titulek
  • Meta Description
  • Meta Keywords (!)
  • PageRank
  • HTTP status
  • Typ stránky
  • Kódování
  • Pošty odkazů vedoucí na stránku
  • Chybné odkazy
  • No-follow odkazy
  • A určitou hodnotu odkazu z této stránky

Může to vypadat například takto:

Website Auditor

 

Z mého pohledu se tento nástroj snaží doběhnout mnohem lepší Xenu nebo placený Screaming Frog, ale marně. Tento nástroj mě narozdíl od Rank Trackeru vůbec nepřesvědčil. Tyto informace dokáži zjistit lépe a v této formě jsou málo použitelné. Nezachrání to ani report podobný SEO servisu – tedy dostáváme se do polí SEOMatů, což je špatně. Pro SEO to žádnou přidanou hodnotu nemá.

Website Auditor Report

 

Nově SEO Power Suite poskytuje i SEO audit, nástroj na kontrolu on-page faktorů.

SEO SpyGlass a Link Assistant

Chcete se dobře umisťovat na konkrétní klíčové slovo? Stačí ho zadat, na dalším kroku zadat vyhledávač, přes kterého chcete hledat konkurenci, a pak už jen přes který vyhledávač chcete hledat vhodné odkazové příležitosti. Podobně odkazové příležitosti dohledává Link Assistant, který ale nejde od klíčového slova, ale naopak analyzuje váš web, a dle něj a klíčových slov vyhledává na trhu partnerské weby (včetně zhodnocení základních on-page a off-page faktorů) a jejich kontaktní maily. Podobný nástroj v ČR už najdeme a je součástí Collabimu jako Site finder. Přijde mi ale, že kombinace těchto 2 nástrojů je zajímavější než nástroj Collabimu, přestože jsou srovnatelné. Collabim v tomto případě nijak zásadně nezaostává, ale rozhodně je třeba říct, že má mnohé příležitosti na zlepšení. Třeba již zmiňované kontaktní maily a nebo možnost přímo partnery oslovovat nebo s jejich databází dále pracovat (ověřování funkčnosti e-mailů).

Link AssistantSEO SpyGlass jde v revizi webů na základě klíčového slova více do hloubky a v zásadě ho nezajímá váš web.

SEO SpyGlass

Novinka k 22.7.2014 – velký redesign

SEO PowerSuite chystá k 22 velký redesign svých nástrojů. Vypadá to opravdu hezky, posuďte sami:

  • Došlo ke kompletnímu redesignu všech prvků – nástroje nebudou vypadat jak z minulého století
  • Jsou zcela přepracovány pohledy na projekty
  • Jsou připraveny a upraveny moduly a metriky k datům o projektech
  • Pohledy bude možné připravit pro více projektů najednou
  • A co je nejdůležitější – vše bude zdarma pro všechny stávající uživatele

Takže teď se ten nákup vyplatí ještě o trochu víc:-)

Shrnutí

Balíček SEO nástrojů SEO PowerSuite je rozhodně zajímavým kandidátem na vaše otestování, abyste zjistili, jestli vaše potřeby naplňuje nebo ne. Rank Tracker je rozhodně vlajkovou lodí, a i když ostatní nástroje v balíku jsou slabší, dává to smysl i tak. Myslím si, že zejména pro agentury a specialisty, kteří potřebují sledovat a reportovat pozice a CTR, stejně tak pro automatické rešerše trhu a odkazových příležitostí pro linkbuildery. V těchto případech se podle mne placená varianta (299 nebo 699 dolarů) rozhodně vyplácí.

Máte s těmito nástroji zkušenosti? Budu rád, když mi napíšete jaké, ať se nám rozproudí diskuse o praktičnosti těchto nástrojů.

 

9573 shlédnutí (celkově) 33 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook14Tweet about this on TwitterShare on Google+10Share on LinkedIn6Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 10

  1. Zdar Pavle, prosímtě, nepochopil jsem z článku přesně v čem je tahle věc lepší na sledování pozic než Collabim (pokud už to teda potřebuju)? Je to ve frekvenci, v objemu? Umí se to napojit na PPC systémy / Webmaster Tools? Myslíš, že srovnání s konkurencí dává dlouhodobě smysl sledovat? 🙂
    Lukáš Pítra napsal článek Proč účtuji i první schůzku?My Profile

  2. Třeba v tom, že Colabbim ti neukáže srovnání s konkurencí. V Collabimu nemůžeš měřit přes Proxy a data nemáš hned. Nebo taky ty návrhy klíčových slov z mnoha dalších zajímavých zdrojů. Automatické reporty a nebo zobrazení, které si můžeš poskládat jak potřebuješ a odhady not provided. Obecně dokáže zobrazit více informací, jde více do hloubky a umí modifikovat jejich zobrazení tak jak ti vyhovuje. Ano, propojení na AdWords tam je, ale ne na PPC systémy – to je moc zajímavá další funkce. Ano, myslím, že konkurenci dává pro někoho smysl sledovat.
    Pavel Ungr napsal článek Nové Firmy.cz a SEOMy Profile

  3. Hezký článek Pavle, nástroje jsou určitě super. Používám je už delší dobu v neplacené verzi (kde SEO Spyglass ukáže jen 1 100 odkazů).

    Jinak cena za software údajně platí pouze na půl roku a potom je třeba si připlatit za aktualizace. Nemáte s tím zkušenosti? I na té prodejní stránce mají napsáno ve výčtu toho, co obržíte „Free 6 months subscription to the SEO PowerSuite Search algo updates.“

  4. Rank Tracker je super, také ho používám a vyjde mnohem levněji než třeba Colabim…hlavně pokud máš na starosti více projektů…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge