S přechodem na HTTPS počkejte na začátek roku 2016

Fulltextový tým přišel s dlouho očekávaným (nejdříve to mělo být vyřešeno o letních prázdninách, pak jsme vyjádření měli dostat minulý týden) vyjádřením ohledně přechodu na HTTPS na Seznamu. Ve zkratce vypichuji jednu důležitou větu:

I když jsme pracovali celé léto na tom, abychom vám hladký přechod na stránky s HTTPS protokolem mohli umožnit, nedoporučujeme vám přesměrování vašich webů na HTTPS verzi dříve než začátkem příštího roku.

Internet-Security

Celé vyjádření najdete na Fulltext blogu Seznamu. Co je z toho třeba vytáhnout:

  • současný přechod na HTTPS na Seznamu může způsobit zhoršení hodnocení od Seznamu a tím ti zhoršení pozic/návštěvnosti
  • problém je s indexací stránek na https, kterou jsou na httpspřesměrované – no a při přechodu na https přesměrováváme celý web:-/
  • v obecné rovině vnímám z vyjádření i přiznání problému s přenášením hodnocením při jakémkoliv přesměrování
  • spuštění nového webu na https se to netýká, tam je vše v pořádku
  • další aktualizaci, která by měla toto vyřešit chtějí nasadit v říjnu
  • ultimativní řešení, ale nechtějí nasadit v předvánoční sezóně, proto až rok 2016 (zde v tom trochu cítím, že to ovlivní víc věcí než jen https weby)

Toto prohlášení vyvolalo vlnu nelibosti u odborníků. Přesto jsem rád, že s námi Seznam takto komunikuje. Je to lepší než mlčení v předchozích let. Osobně děkuji a budu rád za další informace ze strany  fulltext týmu.

Co si z toho vzít?

Pokud vaše zisky plynou v nemalé míře z návštěvnosti z přirozeného vyhledávání na vyhledávači Seznam.cz a opravdu nemusíte přecházet, nepřecházejte. Počkejte do začátku roku 2016. A mezitím si přečtěte skvělou glosu o https na Seznamu od  Michala Špačka na Lupě nebo komentář Michala Valáška na Hospodářských novinách – Seznam.cz je bezpečnostní zpátečník, trestá weby za používání HTTPS.

Pokud chcete přejít na https a nevíte jak, doporučuji obsáhlý seznam toho, na co nezapomenout od Jardy Hlavinky. Zde se můžete také podívat na případovou studii z přechodu na https bez propadu:

2424 shlédnutí (celkově) 8 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook26Tweet about this on TwitterShare on Google+2Share on LinkedIn18Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 6

  1. Přesně dle mých předchozích úvah, že ty zběsilé a zbrklé přechody na HTTPS, protože „google a seo“ nejsou vhodné.

    Záleží jestli má HTTPS smysl z hlediska fungování webu a reálného přínosu pro uživatele. Dělat to jen z ohledu na SEO je blbost. A když už, tak je hodně důležité vědět jaké je rozložení příchozích návštěvníků mezi Google, Seznam a další vyhledávače. Jak se s tím popere třeba Facebook, jak případné další vyhledávače co mohou vodit návštěvníky (někdy hodně drobných návštěv z minoritních webů dělá v součtu značné počty).
    Duben napsal článek Huawei selfie tyčka – rozbalení a akční ukázkaMy Profile

  2. Já naopak vnímám větu „nemůžeme doporučit přesun webu na HTTPS“ jako něco přímo ohrožující bezpečnost. Právě proto, že weby vyžadující pro ochranu uživatelů přechod na https (všude, kde se přihlašují) toto nemají dle doporučení Seznamu dělat. Co je tedy důležitější? Já myslím že ta bezpečnost! A není to nic nového, tohle je spíš ostuda Seznamu.

  3. Dle mého názoru kolikrát ani sami na tom Seznamu nevěděj, co s tím maj dělat, je to krásně vidět na videu s Pavlem, kde má ve studiu Jánovského a ještě kolegu. Mám z nich ale pocit marnosti, nemůžu si pomoct 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge