Recenze: Josef Řezníček, Tomáš Procházka: Obsahový marketing

Obálka ke knize Obsahový marketingObsahový marketing je takový buzzword fungující stejně jako inbound marketing. Pokud se dělá dobře, funguje a přináší hodnotu. Někteří lidé v něm ale vidí samospásné řešení, jiní ho úspěšně používají a další se mu tvrdošíjně vyhýbají, protože obsah přece není důležitý. Hlavně ty leady!

Na podivnost rozšířeného doporučení „Tvořte dobrý obsah“ musel upozornit až Marek Prokop a zopakujme zde jeho slova: Pokud v intencích obsahového marketingu něco vytváříte, musí to být nejlepší možný obsah, který v daném oboru a pro danou cílovou skupinu existuje. Samozřejmě pokud agentura neumí pracovat s obsahem a vytvářet ho, nebo ho pomáhat vytvářet, je odepsaná.

A přeci se na výraz obsahový marketing  nevyskytuje v SERPu žádný z velkých hráčů.

Vyhledávání Obsahový marketing
Výsledek vyhledávání na dotaz „obsahový marketing“

Že by to bylo tím, že všichni chtějí být cool, in a hipster tím, že oni přeci dělají TEN  kontent marketynk?

Vyhledávání Content marketing
Výsledek vyhledávání na dotaz „content marketing“

Ne, tam se lehce chytá Dobrý web, ale další značky nevidíme. Jediného obsahové stratéga, jedinou agenturu ve výsledcích vyhledávání nenajdeme. Internet okolo nás ukazuje (zejména v zahraničí), že riziko zahlcení obsahovým spamem je čím dál tím větší a v Česku to zatím s obsahovým marketingem moc neumíme. Sice každý ví, jak je to důležité, ale ne každý ví, jak nato, jak na to správně, a naopak, kdy obsahový marketing vůbec cenu nemá.

A do tohoto prostředí přišla v únoru kniha od dua Včeliště – Pepy Řezníčka a Tomáše Procházky Obsahový marketing.

V čem kniha vyniká?

Je první. Je to první a jediná kniha o obsahovém marketingu a díky tomu má unikátní postavení. Nikdo z českých autorů nic podobného nenapsal a neexistují ani překlady kvalitních publikací ze zahraničí. Už z toho důvodů se jedná o unikátní projekt a je dobře, že existuje.

Kniha obsahuje skvělé shrnutí informací o obsahovém marketingu, zejména pro lidi, co o obsahovém marketingu moc nevědí. Je to dobré shrnutí pro začátečníky.

Kniha obsahuje spoustu zajímavých ukázek, šablon a nástrojů, které jsou velmi praktické. Sám jsem spoustu z nich neznal, a tak byly příjemným překvapením a inspirací.

V čem kniha selhává

Je zejména o psaní textů a aktivitách s tím spojených a ostatním formám se věnuje méně. Což je to, co vytýkám i školení Honzy Ambrože.

U knihy, která popisuje obsahový marketing, bych čekal lepší a přehlednější strukturu kapitol. Většina kapitol totiž má následující strukturu:

  • Název kapitoly.
  • Informace o tom, co najdete v této kapitole.
  • Úvodní text o tom, co opět najdete v této kapitole.
  • Několik odrážek o tom, co najdete v této kapitole.

Což u mě vedlo k tomu, že jsem tyto stránky zcela přeskakoval.

Poslední věcí, se kterou jsem nebyl spokojen, bylo, že cílovou skupinou knihy jsou úplní začátečníci,a pokud se obsahovému marketingu nějakou dobu věnujete, nic zásadně nového se nedozvíte.

Je ta knížka pro mě?

Myslím, že každý online marketér by ji měl mít doma, aby věděl, jestli mu něco neuniklo. I proto, že nic jiného zatím v češtině není. Mám ji doma i já.:-) Ovšem pokud nejste začátečník, nejspíše vám pomohou jen tipy na nástroje, příklady a některé postupy. Nestane se z vás lepší obsahový stratég. Pro začátečníky je to naopak skvělý průvodce světem obsahového marketingu. Kniha buduje nezbytný základ, bez kterého ve světě online marketingu nemůžete existovat.

 

2284 shlédnutí (celkově) 8 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook16Tweet about this on TwitterShare on Google+14Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 4

  1. Pavle, pěkný článek. Třeba na to jdou lidé od kontentu jinak než přes 1. stránku na SERPu.

    Ale určitě máš pravdu v tom, že znalost postupů a nástrojů z nikoho dobrého obsahového stratéga neudělá.

    Na poli informovanosti o tvorbě obsahu je potřeba ještě hodně zapracovat. Kolegové, zaberte, pište, publikujte. Já se snažím, seč můžu! 🙂
    Marián Kábele napsal článek Marián Kábele – stratég obsahu & copywriterMy Profile

  2. Já už také publikuji seč můžu 🙂 Je pravda, že hlavně o Microsoft Excel, ale i to je potřeba, soudě dle návštěvnosti a spousty dotazů …

  3. Podle mně kniha není vůbec špatná. Našel jsem tam pár zajímavých věcí. Ale pravdu máte v tom, že ta struktura by mohla být podstatně lepší. Nicméně opravdu skvělá kniha o obsahu, jestli mohu doporučit, je „Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou“ od autorů Ann Handley & C. C. Chapman. Ale možná už jste jí četl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge