New Media Inspiration 2013

New Media Inspiration 2013Loni jsem o konferenci New Media Inspiration napsal, že je to svatý grál internetového marketingu. Letos budu asi umírněnější, i když musím i opět potvrdit, že NMI patří stále mezi špičku českých konferencí.

Proč si to myslím? Protože i když v programu byla slabá místa, stále se organizátorům podařilo “získat” spoustu osobností a tím i velmi kvalitních přednášek. Je skvělé, že se nahrávaly přednášky v hlavním sále, takže se budeme moct podívat i na ty, které jsme nestihli.

Vstupní keynote rozstřelil všechny Josef Šlerka povídáním o datech prošpikovaným filosofií a citacemi z Kanta. Tohle mám hrozně rád. To jeho prolínání poměrně exaktních oborů a ryze humanitních. Jen houšť a více takových přednášek.

Moje doporučení

Myslím, že minimálně 60% přednášek bylo skvělých, a tak nechci doporučovat tak velké množství. Rád bych doporučil ty, které pro mne byly opravdovou inspirací a to je to, co se na New Media Inspiration tak trochu čeká.

Jan Schmid: Interest positioning: analýza fanoušků za hranicí Facebook insights

Jana Schmida už sleduji nějakou dobu a ten člověk mě zajímá a baví. Zajímavé a neotřelé analýzy sociálních sítí. Samozřejmě aktuálně velmi zaměřené na prezidentské volby. Jak obsah i forma prezentace byla na velmi dobré úrovni, a proto musí mít i mé doporučení. A motivoval mě něco podobného vyzkoušet.

Marek Prchal: Prvních deset věcí, které musíte udělat, když máte problém na Facebooku

Marek je stálice na nebi sociálních médií. Bohužel jsem jeho přednášku neviděl, ale prezentace a zkušenost s Markem mě přesvědčila, že vám doporučím i tuto přednášku. A asi zkusím pár věcí u svých Facebook stránek, které spravuji.

Filip Podstavec: Guestblogging

Podle mě skvělé téma, které je nepochopené a zaslouží si mnohem víc prostoru. Filip, byť jako přednášející ještě nezkušený, téma uchopil skvěle a i za tragických 15 minut se mu podařilo objasnit principy guestbloggingu. A co je hlavní – motivoval mě se do toho zase o trošku víc pustit. Takže zajímavá a kvalitní média – chcete můj článek? A co mi za něj nabídnete?

Adam Gebrian: Architekti žijí v 19. století

Bomba. Tenhle člověk byl úplně mimo obor, ale byl skvělý. Měl co říct a říkal to skvěle. Skvělý řečník. Krom jiného nám ukázal, jaký problém má architektura a jak nikdo z nás nedokáže poznat podle fotografie 30 největších měst světa. Doporučuju protože ve mě probudil velké Aha!.

Michal Šrajer: Internet věcí

Michalova přednáška nebyla převratná v tom smyslu, že vás naučil jak něco dělat nebo nedělat. Ale byla sakra inspirativní v tom dobrém i špatném smyslu slova. Michal ukázal, co nás možná čeká a kam tenhle svět půjde. Kytka, která tweetuje? Co?!

Adam Zbiejczuk: Lesk a bída komerčních Facebookových prezentací

Adam ukazoval audity několika Facebook stránek a ukazoval ty dobré i ty špatné. Bylo to inspirativní v tom, jak moc se dá něco pokazit. U malých subjektů bych to chápal, ale třeba u CSFD mě to fascinovalo. Inspirovalo mne to si o tématu ještě více nastudovat a realizovat v praxi u mých Facebook stránek.

A co já?

Měl jsem připravenou prezentaci, kde jsem lidem ukazoval, jak udělat analýzu klíčových slov. Neměl jsem z toho moc dobrý pocit. Prvních 5 minut jsem bojoval s nefunkčním mikrofonem, čímž jsem ztratil drahocenný čas a pak jsem bojoval s časem a pochopitelně jsem díky tomu 15 minut přetáhl.

Nicméně další zpětná vazba byla poměrně pozitivní. Získal jsem i nabídku na přednášku na toto téma na VŠE, takže věřím, že i přes komplikace jsem lidi dokázal zaujmout a oslovit.

Co vytknout?

Oproti loňskému ročníku došlo k zásadnímu zlepšení prostoru na afterparty. Tleskám. Některé věci by ale užily zlepšení:

  • Totálně chyběla šatna nebo místo na odložení zimního oblečení.
  • Čas pro přednášející byl zoufale krátký. Za 15 minut se nedá vážně moc stihnout. Některé přednášky by si zasloužily opravdu víc času. A to jsem zaslechl z mnoha stran. Možná nemít program ve 3 místnostech, ale třeba jen ve dvou.
  • Přednášející by si zasloužili větší ocenění, než jen vstup zdarma (což je ale obecný problém většiny konferencí u nás).

Shrnutí

New Media Inspiration je konference, která má sakra dobře našlápnuto navzdory zmíněným věcem k vylepšení. Nehledejte na ní mezi posluchači klienty nebo lidi z oboru (ti většinou naopak přednáší). V drtivé většině tam najdete studenty, a tak je to ideální konference, kde hledat talenty do firem, stejně jako Webexpo.

A těším se na další ročník. Moc. A probohy – nemohl by se propříště Michal Berg s Internet Infem dohodnout, aby neudělal ve stejný termín Vsetínský Barcamp?

Články o New Media Inspiration 2013

Prezentace z přednášek:

Všechny prezentace ke stažení najdete na webu akce.

Pavel Hacker: Gamifikace a data

Filip Podstavec: Guestblogging v praxi

Michal Šrajer: Internet věcí je tady

Matěj Vaněček: Vliv pornografie na rozvoj nových technologií

Filip Šašek: Glitch v novomediálním umění: Technologická chyba jako objekt estetického zájmu

Jan Cibulka: Datová žurnalistika na koleně

Marek Prchal: Prvních deset věcí, které dělám, když je problém na Facebooku

Josef Šlerka: Shall we dance?

Karel Minařík: Realtime Analytics With Elasticsearch

Jakub Křenek: Dvě tváře webového obsahu

Máša Dudziaková: QRbodies

Máša Dudziaková: Tělesné modifikace v kyberpunku

Roman Hřebecký: O storytellingu na New Media Inspiration

Adam Zbiejczuk: Lesk a bída komerčních facebookových prezentací

Jiří Materna: Statistické porozumění textům

 Filip Dědic: Tóny, hluky, data

Pavel Hacker: Brandz Friendz

Všechny tweety o New Media Inspiration 2013.

Fotografie Martina Kubelky z New Media Inspiration 2013

5796 shlédnutí (celkově) 21 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 14

  1. Pavle,

    já bych zas tak nejásal. Rozhodně bych dal na přednášky více času.

    A šel bych více do hloubky. Dobrá konference je taková, kde si my dva budeme ohromeně dělat mraky poznámek a přemýšlet, jak to co nejlépe a nejrychleji implementovat.

  2. Jen zmiňujete v komentáři, že pro vás jsou vhodné už jen konference v zahraniční. 🙂 Tak jsem myslel, že je běžně v H1.cz platí zaměstanancům. To je vše. 🙂

    A jednou mi to bylo zmíněno u vás na pohovoru, že občas vyjedete na zahraniční konferenci. Tak se ptám.

  3. podľa článku usudzujem, že to musela byť výborná konferencia, na budúci rok sa pokúsim zúčastniť, pretože ma baví učiť sa nové veci z oblasti internetového marketingu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge