Návštěvnost webů z Firmy.cz po redesignu 1.4.2014

Firmy.cz pečlivě sleduji a proto mne zaujal článek na webu Media Factory MZine.cz, kde byla statistika změn návštěvnosti z Firmy.cz u vybraných 15 klientských webů. Celkově to vyšlo dost negativně pro Firmy.cz a to celková průměrná změna návštěvnosti byla -67,84%. Rozhodl jsem se udělat podobný průzkum u webů mých klientů a to  u výběrového vzorku 21 webů.

Firmy.cz

[table id=4 /]

Přijde mi, že výsledky nejsou tak jednoznačné jako u průzkumu Media Factory. Nicméně protože v této tabulce vidíme jen procentuální rozdíly a já můžu vidět i tvrdá data, musím bohužel konstatovat, že poklesy ve srovnání s nárůsty jsou opravdu veliké. Poklesy jsou v řádech tisíců a nárůsty v řádu jednotek návštěv a to u malých nebo středních webů. Podle dat která vidím, bych řekl, že změny na Firmy.cz může pomoct opravdu malým webům a komukoliv kdo do online marketingu investuje více, to spíše uškodilo.

Ovšem zásadní otázkou je, jestli za poklesy opravdu může opravdu redesign Firmy.cz nebo jiné faktory. Zde nabízím další alternativní vysvětlení ze strany Martina Kopty a Plaváčka:

  • Došlo k redistribuci prokliků? (lidé šli ke konkurenci)
  • Změnilo se chování lidí? (lidé nepřecházejí z katalogu na web)
  • Inzerenti vedou kampaně nehospodárně nebo na nerelevantní dotazy?
  • Lidé už na Firmy.cz moc nechodí, a ti co ano, často získají potřebné informace přímo tam, a nemají touhu pokračovat na cílový web?

Jaké máte vy zkušenosti z návštěvností vašich webů po redesignu Firmy.cz? Máte pocit, že došlo ke zlepšení nebo ke zhoršení?

7396 shlédnutí (celkově) 3 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook14Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn13Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 7

  1. Pokud mluvíme o placené části, tak Firmy.cz se stávají jednoznačně jedním z nejdražších kanálů vůbec (minimálně dle mého pozorování).

    Denní částky za umístění na předních pozicích se pohybují v naprosto absurdních hladinách (zejména jde-li o velmi konkurenční obor).

    Lidé/firmy to buď neumí vyhodnotit, spravovat nebo prozatím čerpají vstupní bonus od Seznamu za nabití peněženky (to obchodníci podat umí).

    Pokud budou v globálu výsledky stále takto mizivé, rozumný subjekt přestane Firmy.cz krmit.

  2. Otázka by měla ale vyznít, proč se stává jednou z nejdražších kanálů?

    – jedná se snad o nejznámější katalog firem pro širokou veřejnost
    – mají tým zkušených prodejců
    – pracují na finanční politice

  3. Ahoj, chtěl jsem se jen zeptat jaký porovnáváš časový období? A když to porovnáváš, bereš v úvahu, kolik se kde platilo Firmám na propagaci? Díky za odpověď

  4. Pokud mluvíme o placené části, tak Firmy.cz se stávají jednoznačně jedním z nejdražších kanálů vůbec (minimálně dle mého pozorování).

    Denní částky za umístění na předních pozicích se pohybují v naprosto absurdních hladinách (zejména jde-li o velmi konkurenční obor).

    Lidé/firmy to buď neumí vyhodnotit, spravovat nebo prozatím čerpají vstupní bonus od Seznamu za nabití peněženky (to obchodníci podat umí).

    Pokud budou v globálu výsledky stále takto mizivé, rozumný subjekt přestane Firmy.cz krmit.

  5. Ahoj, chtěl jsem se jen zeptat jaký porovnáváš časový období? A když to porovnáváš, bereš v úvahu, kolik se kde platilo Firmám na propagaci? Díky za odpověď

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge