Co nám John Mueller prozradil ze zákulisí fungování Googlu?

V článku najdete výběr nejlepších otázek a odpovědí.

https://www.youtube.com/watch?v=ZRp2f9O75RI

5:00

Můžeme očekávat výrazný nárůst featured snippets v českém Google?

Pracuje na rozšíření featured snippetů. Hledáme možnosti, jak je umístit do SERPu tak, aby měly přidanou hodnotu. Předpokládám, že se featured snippets rozšíří, ale nemůžu to slíbit.

 

6:00

Jsou součástí crawl budgetu taky JavaScript soubory, CSS a další vložené (tzv. embeded) soubory? Nebo se do crawl budgetu počítají jen HTML stránky?

Počítají se všechny požadavky, které uděláme na server. Včetně JavaScriptu, CSS a obrázků, jelikož jsou nevyhnutné pro správné vygenerování stránky.

Nicméně, soubory ukládáme do cache a nemusíme je procházet spolu s každou stránkou znovu.

Když uděláte výraznější změny v CSS nebo JavaScriptu, dejte o tom Googlu vědět. Do URL můžete zapisovat verzi souboru. Jakmile zahlédneme novou URL, navštívíme ji.

Lidi se někdy až příliš zabývají crawl budgetem. Ale většině webů nezpůsobuje žádný problém.

 

8:10

Když je obsah na URL s http a https stejný, přičemž nejsou přesměrované, počítá se hodnota z odkazů pro každou URL zvlášť?

Jelikož mají tyhle URL stejný obsah, Google je spojí, zkanonizuje dohromady. Všechny odkazy se budou počítat pro jednu vybranou, kanonickou URL.

Ale i tak pro jistotu doporučuji použít přesměrování nebo rel canonical.

 

10:00

Google ignoruje meta description a ve výsledcích vyhledávání si vytváří vlastní popisek. Jak ho upravit, aby se zobrazoval v SERPu? Na základě čeho si Google vybere jiný popisek pro stránku?

V Google se pokoušíme využívat popisek co nevíce, ale snippet upravujeme i podle toho, co uživatel vyhledává. Takže když hledá něco, co není uvedeno v meta description, pravděpodobně si Google vybere něco z obsahu. Všecho závisí od relevance obsahu a vyhledávaného dotazu.

V případě, že Google vytvoří snippet z obsahu, meta description pravděpodobně neodpovídá vyhledávanému dotazu. Je potřeba zvážit, jestli nevylepšit popisek tak, aby se v něm nacházela všechna důležitá slova.

Každopádně, meta description není hodnotící faktor. Nemá smysl ho přeplnit klíčovými slovy.

 

12:10

Je pro Google přijatelné, když se ve stránkovaní používá kombinace rel=next/prev a index, follow na první stránce a noindex, follow na dalších stránkách?

Nemáme s tím problém. V Google pak další stránky stránkování nebudeme zobrazovat.  

 

14:00

Mají odkazy z vysouvacího (dropdown) menu sníženou hodnotu?

Ne, posuzujeme je jako kterékoliv další odkazy na webu. Důležité je pamatovat na to, aby se menu nenačítalo přes JavaScript až po kliknutí. Google takový obsah nevidí.

 

15:00

Jsou sitewide odkazy škodlivé pro hodnocení na Google taky v roce 2017? Můžou poškodit odkazový profil?

Přirozené odkazy jsou v pořádku. Jestli jsou sitewide nebo ne, platí pro ně stejná pravidla jako pro jakékoliv další odkazy.

 

16:10

Má použití relativních odkazů namísto absolutních, nějaký negativní dopad? Můžou být relativní odkazy použité taky v hreflang a rel=next/prev?

Ne. Je to na vás, jaké odkazy chcete používat. Můžete je použít taky v hreflang a stránkování.

Ale nedoporučuji používat relativní odkazy v rel canonical, protože je snadné udělat chybu v implementaci.

 

17:20

Proč Google někdy zobrazí featured snippet z děsného webu, s děsným obsahem?

Vyhledávač není hotový, stále máme co zlepšovat. Někdy jsou výsledky špatné, pracujeme na jejich zlepšení.

 

25:20

Co si myslíte o broken link buildingu? Je to přirozené, když je mrtvý odkaz nahrazen jiným?

Podle mě v tom není v tom žádný problém.

 

30:30

Indexuje Google obsah iframu?

Tyhle stránky renderujeme, takže ano, může se to stát. Taky se může stát, že stránka v iframu bude mít vyšší hodnocení, než hlavní stránka.

 

31:50

Existuje nějaký “brandový” vztah mezi doménami mezinárodní firmy? Jinými slovy, může být lepší pro mezinárodní firmu, aby měla jednu doménu s více jazykovými mutacemi?

To je spíš otázka marketingu než SEO. Jestli stránky existují na jednom webu nebo na více, je do značné míry jedno.

Ze SEO hlediska se jedna doména někdy umisťuje lépe, někdy hůř. Závisí to případ od případu.

 

37:10

Jak nejlépe vytvořit varianty produktů v e-shopech, které se odlišují jen barvou nebo velikostí? Je lepší vytvořit jednu stránku, kde jsou všechny barvy a velikosti, nebo vytvořit stránky se separátními URL podle každé barvy a velikosti?

Musíte zvážit dvě věci. Na jedné straně, když vytvoříte tyhle varianty produktů pro separátní URL, všechny tyhle stránky musí získat hodnotu a podle toho budou zobrazeny ve výsledcích na Google. V tomhle případě je snazší mít jednu URL.

Na druhé straně, když máte specifické produkty, které jsou hledané v daných variantách, je dobré vytvořit nové stránky.

Například u velikostí bot to není důležité. Ale když prodáváte velmi úzké nebo extra široké, to dělá produkty unikátními.

Závisí to tedy od produktů, obsahu a vyhledávacích dotazů.

 

40:00

Jak se stavíte k odkazem ve skrytém textu, jako ve “čtěte více” v tabech a podobně? Posuzujete je stejně jako odkazy ve viditelné části stránky?

Když obsah není vidět, bereme to v potaz. Odkazy v takovém obsahu posuzujeme stejně jako kterékoliv jiné odkazy.

 

40:50

Kdy budete v Google cache zobrazovat HTML, které je finálním výstupem, včetně zpracovaného JavaScriptu?

V Google cache zobrazujeme jen HTML verzi stránky. Někdy se tam spustí i JavaScript. Závisí to od bezpečnostního nastavení webu. Nepředpokládám, že se to v dohledné době změní.

 

42:10

Občas Google nezobrazuje vhodné sitelinks. Co s tím máme dělat?

Sitelinky jsou zobrazované na základě hodnocení stránky. Když nechcete, aby se nějaký zobrazoval, můžete stránce nastavit noindex.

 

44:10

Uvažujete nad tím, že budete v Search Console zobrazovat stránky, které navštívil crawler, ale nejsou zaindexované?

Pracujeme na to, ale není to úplně jednoduché. Protože nemusí být chyba, když stránka není zaindexovaná. Bylo by fajn říct, že tahle stránka není zaindexovaná z důvodu XY.

Ale ne všechny chyby je nutné řešit. Například když máte v sitemap přesměrovanou stránku. Podle nás byste tam měli dávat jen finální URL. Ale prakticky to funguje, my takovou stránku umíme zaindexovat. Nemůžeme říct, že je to chyba, kterou musíte opravit. Je to drobný problém. Musíme najít střední cestu, jak to posuzovat.

 

1:04:45

Jak můžeme zjistit, jaký obsah nebo URL je pro Google duplicitní?

Pro tohle zjištění neexistuje žádný nástroj. Můžete ve vyhledávání použít “info:” operátor + URL. Google vám ukáže URL, která je kanonická pro dotazovanou stránku.

Zkuste tam vložit například svoji stránku s www a bez www a uvidíte, kterou verzi vám vrátí jako kanonickou. Může se stát, že operátor “info:” není dokonalý pro zobrazení kanonické stránky, ale pro většinu případů to funguje velmi dobře.

8139 zhlédnutí (celkově) 18 zhlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Barbora Bošková

SEO specialistka pro SEO nástroj Spotibo, s vášní pro cestování a motorky.

komentáře 2

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge