Mozilla byla penalizována za nevhodný uživatelský obsah

Mozilla získala penalizaci za nevhodný uživatelský obsah
Photo Credit: Kettukusu via Compfight cc

Search Engine Land i Search Engine Roundtable včera informovali o tom, že web Mozilly byl penalizován za nevhodný uživatelský obsah (UGC = User Generated Content). V Česku na to upozornil na twitteru můj ex-kolega bývalý SEO konzultant a současný informační architekt v Seznamu Jaroslav Hlavinka. Co se tedy Mozille stalo a proč obdrželi manuální penalizaci?

 Co je uživatelský obsah?

V podstatě cokoliv co dovolíte uživatelům vkládat na váš web. Od příchodu interaktivního webu 2.0 je to nemalá číst obsahu na internetu a pokud máte webu podobného typu jako Mozilla.com, tak UGC tvoří nemalou část vašeho obsahu. Jsou to komentáře, recenze, hodnocení, příspěvky na fóru, uživatelské blogy, prostě cokoliv co vytváří uživatelé a zobrazuje se na vašem webu.

Na co si dát pozor

Jakkoliv má UGC pro weby velký přínos, je třeba si uvědomit, že je to obsah za který máte vždycky zodpovědnost. Vzpomeňme si na kauzu Internet Info versus Prolux, která ačkoliv skončila dobře, ukázala, že majitel a správce webu je za jeho obsah zcela zodpovědný.

Penalizace Mozilly

Mozilla obdržela od Google následující zprávu:

Google has detected user-generated spam on your site. Typically, this kind of spam is found on forum pages, guestbook pages, or in user profiles.
As a result, Google has applied a manual spam action to your site.

Mozilla pracuje na nápravě, takže dotaz na Google site:mozilla.org cheap payday seo vám už moc nevhodných případů neukáže, ale na Google Groups můžeme najít seznam několika ukázkových URL, kde k tomu spamování dochází. Typicky odkazy s anchor texty „cash loans“ a jim podobnými. Dobrým příkladem komentářového spamu – tedy nevhodného uživatelského obsahu je například tato stránka. Což je jednoznačný důvod pro Google, aby postihl i web jako je Mozilla tzv. „granular penalty“ tzn. že z vyhledávání vyřadí pouze části webu, které obsahují zmiňovaný spam.

Jak se tomu bránit?

Existuje několik různých metod a můžete používat všechny nebo si vybrat jen některé.

  1. Používejte efektivní antispamové metody.
  2. Pravidelně kontrolujte uživatelský obsah na vašem webu.
  3. Používejte schvalování komentářů.
  4. Používejte komentářové služby běžící v iframu (Facebook diskuse, Disqus)
  5. Nastavte komentářům no-follow external.
  6. Zakažte aktivní odkazy v UGC
  7. Zakažte indexaci stránek s UGC
  8. Používejte blacklist nevhodných uživatelů a IP adress
  9. Nahlašujte spammery

Osobně doporučuji s ohledem na uživatelský komfort i s ohledem na SEO kombinaci bodu 1., 2. a 8.

Samozřejmě i Matt Cutts má k tomuto tématu své slovo.

Nebuďte zase až tak vyděšení, nezapomeňte, že SEO je hlavně dobro.

9472 shlédnutí (celkově) 27 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+2Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 4

  1. Bol to veľmi užitočný web, pre tých ktorí vedeli že sa z mozilly dá získať dobrý spätný odkaz. Osobne si myslím že existuje veľmi veľa takýchto autoritatívnych webov, kde sa veselo spamuje.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge