Linkmonitor – měla by vás tato služba zajímat?

Projekt Linkmonitor, aktuálně s podtitulem „trh internetové reklamy“, vznikl nejprve jako privátní nástroj Františka Szabó, když musel řešit potřebu evidence prodaných odkazů. Nástroj se ukázal jako docela schopný, a tak se pod uvedeným názvem dostal na veřejnost. Dnes je jeho název dost zavádějící, což můžete zpětně brát jako zajímavou lekci pro tvorbu brandu (můžete se pojmenovat raději méně popisně – třeba Klout – a pak si měnit zaměření služby, jak se vám zachce).

Linkmonitor

Linkmonitor nicméně uměl docela dobře to, co v názvu nabízel – evidenci webů, partnerů a prodaných odkazů. Po čase ale přišel nápad, jak službu rozšířit. Možná to souviselo se změnami na Webtrhu, možná s pocitem, že je konečně šance vydělat na službě prodeje většího množství reklamních ploch. Každopádně už jej neprovozuje František Szabó, ale Petr Myšák. Co Linkmonitor nabízí dnes?

Koupit zde můžete odkazy, články, bannery, inzerci ve skupinách a stránkách na sociálních sítích nebo rovnou celé weby či e-mailing. Z popisu možností nabídky si můžete částečně udělat představu, komu je vlastně určený.  Těm, co chtějí levně a rychle koupit promo v různých skupinách na Facebooku, nakoupit odkazy pro krátkodobé projekty. Vhodný je pro prodejce odkazů, užitečný je také jako evidence s upomínkami na blížící se expirace. Pokud chcete zkusit prodat starý blog nebo mikrostránku, dá se to zkusit i tady.

Jaká je nabídka uvnitř systému doopravdy? Můj názor je, že zhruba stejná jako v ostatních, byť jen vzdáleně podobných systémech. Přitahuje ty, kteří chtějí výsledky snadno, a z druhé strany zase ty, kteří chtějí vydělat rychle, klidně méně, ale často. Pro většinu mých běžných aktivit si už nevyberu, leckomu může ale kombinace cena/rychlost/kvalita vyhovovat. Cvrkot v systému už také není nejvyšší, za posledních 7 dní jsou v systému pouze 3 nové poptávky. Pokud se v těchto vodách online marketingu pohybujete delší dobu, většina adres webů nebo mailových kontaků vám bude povědomá.

Výhodou Linkmonitoru oproti některým dalším systémům je však paušální platba za přístup k účtu, z jednotlivých obchodů si provozovatel nestrhává žádnou provizi. Službu můžete dokonce používat zcela zdarma s omezením na následující funkce:

  • monitoring webů
  • evidence vlastních prodaných odkazů
  • možnost publikovat/poslat své portfolio
  • poptávat reklamu

Plné funkce nabízí tarif VIP v ceně 100 Kč/měsíc (cena platí při platbě na 1 rok), který nabízí toto:

  • monitoring webů
  • evidence vlastních prodaných odkazů
  • možnost publikovat/poslat své portfolio
  • poptávat reklamu
  • prodej webové inzerce
  • prodej sociální inzerce
  • prodej e-mailových zpráv
  • prodej webových stránek
  • nákup webových stránek
  • slevy u partnerů Linkmonitoru

V posledních aktualizacích Linkmonitoru se mi docela líbilo samotné uživatelské rozhraní, v němž jste mohli měnit statusy svých poptávek, přímo oslovit nabízející, pokud jste měli zájem o nějakou tu reklamní plochu. Prodávající si stále mohou vést evidenci svých obchodů a kontaktních informací o partnerech nebo si zvolit automatické nabízení svých prostor na přibývající poptávky. Šikovné funkce byly doprovázeny relativně přehlednou grafikou.

Suma sumárum je současný Linkmonitor dobře provedený po technické stránce, jeho nabídku ale řadím spíše do lehkého online podzemí. Neříkám, že je to špatně, ať každý podporuje své weby, jak uzná za vhodné. Nejisté je podle mě to, jak dlouho bude Linkmonitor fungovat, v infografice s přehledem dat za rok 2013 uvádí pouze 40 placených účtů, což dohromady nedává moc příjmů na nějaký rozvoj.

Přestože tedy Linkmonitor dávno překročil hranice užití k SEO a pokusil se obsáhnout více kanálů obchodování na internetu, připadá mi, že zaspal a na paty mu už dýchá dravá konkurence v podobě dalších systémů, za nimiž stojí zkušenější marketéři s většími rozpočty a tahem na branku. Problémem je také samotná nabídka, v čemž ale spatřuji potíž u všech ostatních hráčů na webu. V roce 2014 bych Linkmonitor doplňkově doporučil pouze pro velmi specifické účely, a to ještě s nejistým výsledkem. Taktický pilíř žádné strategie z něj nikdy nebude.

1877 shlédnutí (celkově) 9 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+8Share on LinkedIn15Buffer this page
Zdeněk Dvořák
Jsem linkbuilder na volné noze. Zajímají mě všechny způsoby, jak získat zpětné odkazy. Působím také jako affiliate manager a rád bloguji. Sledujte mě i na Google+ nebo Twitteru.

komentáře 4

  1. Zdendo super, dočkám se i podobné recenze na další tržiště s instatními úspěchy v prášku?

    V každém případě klobouček před schopností diplomaticky a věcně popsat situaci, mám se ještě co učit jak krotit horkou krev! 😀
    Lukáš Pítra napsal článek Sociální signály v SEOMy Profile

  2. Díky Zdendo za recenzi. Máš pravdu, že po technické stránce systém nabízí zajímavé věci. Například automatické odpovědi prodávajících, poptávky mailingu, poptávky sociální inzerce, atd. Určitě to není systém na kterém by měla výhradně stát nějaká SEO strategie. Je to jedna ze součástí. Pořád se linkmonitor pohybuje ve velmi úzké skupině uživatelů typu affiliate a blogeři.

    Pro snad trochu jinou cílovku jsme nedávno spustili paypost http://www.clanek.cz/ … námět na další recenzi 🙂 Budu rád za jakékoliv náměty. Tam chceme více zapracovat na poptávkách od eshopařů atd.

    Petr

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge