Jak správně na Cookie lištu z pohledu Google

cookie-law-ilustr

Cookie lišty se po oznámení Google loni o prázdninách začali rojit na českém internetu, přesto však stále panují nejasnosti, kdy má na webu být a jak má vypadat. Pojďme si to ujasnit. Téma dnes otevřel Zbyněk Hyrák na svém Facebook profilu:

Pojďme si tedy shrnout aktuální situaci z pohledu Google:

  1. Řiďte se nápovědou Google.
  2. Pokud váš web nepoužívá Doubleclick, remarketing, přehledy zobrazení v obsahové síti, demografické přehledy a v Google Analytics jste si nastavili sbírání neanonymních údajů (PII) – pak je to OK a nic řešit nemusíte.
  3. Pokud je to jinak – Google vyžaduje aktivní souhlas od uživatelů. Co Google považuje za aktivní souhlas, je vidět dle webu Google věnující se cookie liště Cookie Choice. Tam je vidět, že aktivní souhlas je něco, na co musí uživatel aktivně kliknout. Pokud neklikne, není souhlas udělen. Což z právního pohledu potvrdil na SEOlogeru v září 2015 i Jiří Prouza z advokátní poradny CHSH.

Jinými slovy, pokud cookie lišta nevyžaduje aktivní kliknutí, je to řešení, které se Google nemusí líbit, což potvrdil i David Špinar z českého Google.

cookie-lista-googleJak nezobrazovat obsah Cookie lišty vyhledávačům

Často se stává, že obsah Cookie lišty se dostane do screenshotu na Seznamu nebo do výsledků vyhledávání.

cookies-serp

Jak to vyřešit? Docela jednouše. Máme několik možností:

  1. Nahrávejte cookies lištu v iframu a URL stránky v iframu zakažte k indexaci.
  2. Vypisujte cookie lištu technologií, se kterou mají vyhledávače problém – hardcore JavaScript, Flash atp.
13578 shlédnutí (celkově) 45 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook22Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn3Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 13

        1. Myslím, že kromě iframe by šlo realizovat načtení lišty AJAXem. Z URL která bude (stejně jako u navrhovaného iframe) zakázaná pro indexaci. Podle pravidel Google pro indexování obsahu AJAX requestů je potřeba dávat si pozor, aby všechny zdroje byly indexovatelné, takže by to mělo fungovat i naopak.

  1. Není mi jasná jedna věc – jak se chovat, dokud uživatel použití cookies neodsouhlasí? Logika mi říká, že do té doby musím zabránit všem inzertním službám, aby si v jeho prohlížeči cookies ukládaly. To by znamenalo např. vkládat speciální sledovací kód Google Analytics s nějakým „omezeným režimem“, bez demografických přehledů a remarketingu. Dá se tak vůbec GA použít?

      1. Díky za odpověď.
        Má někdo postřeh i k první částí mého dotazu, tj. obecně, nikoliv jen co se týče GA? Je to spíš zamyšlení nad tím, kolik webů asi zobrazuje žádost o souhlas a přitom na pozadí cookies jedou bez ohledu na uživatelovu reakci. 🙂

  2. Jaký má pak smysl mít na webu cookies lištu, pokud ji naimplementuji tak, aby ji google neuměl rozlousknout? Vždyť ji tam dávám právě kvůli němu 🙂

    I když samozřejmě to, jestli a jak její přítomnost kontroluje, je jiná otázka …

    Kromě toho, na zde uvedeném screenshotu nevidím nic špatného, protože uživatel vyhledal tuto konkrétní frázi, která se na webu opravdu vyskytuje, tak mu ji google zobrazil. Pokud bude uživatel hledat něco jiného, takhle výpis vypadat nebude a problém tím odpadá.

    Nebo se pletu?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge