Jak nezapomínat a dobře plánovat svůj čas aneb Google Calendar

Již delší dobu jsem sliboval lidem, že začnu na blogu zveřejňovat návody jak využívat efektivně různé programy, aplikace a počítač vůbec. Je to jaksi můj dluh, který snad nyní začnu splácet. Postupně se dostanu k RSS čtečkám, internetovým prohlížečům a i IM a e-mailovým klientům. Prvním s čím přicházím je aplikace od Googlu nazvaná Google Calendar. Jako první jsem si ji vybral, protože ji již dlouho používám, mým kamarádům je ku prospěchu a vidím, že pro některé mé přátele je time managament, nezapomínání a plánování zásadní problém a tedy toto je můj přínos jak tomu alespoň trochu pomoci.

Takže Google Calendar je internetový digitální diář. Umožňuje si zapisovat schůzky a upozornění, sdílet je, poskytovat jen pro čtení jiným lidem, události také označit jako "private", takže je vidíte jen vy a vše hezky barevně označit. Takže co k tomu potřebujete?

  1. Účet u Googlu a je jedno jestli používáte Gmail, Goggle AdWords, Google Reader či jinou z jejich mnoha služeb. Po přihlášení či registraci najdete svůj Google Calendar (dále jen GC) na adrese https://www.google.com/calendar/
  2. Zde si můžete vybrat styl zobrazení – den, týden, měsíc, 7 dnů a nebo agendu. osobně preferuju týdenní zobrazení.
  3. Pouhým kliknutím na den a hodinu kam chcete přidat událost se Vám otevře základní nabídka, kam si zadáte název události a pokud vám to stačí, stačí potvrdit a je to. Jednoduché, že? Ovšem pokud chcete upřesnit více z události, tak kliknete na upravit podrobnosti a dostanete se do detailu události, kde (pokud to máte aktivováno v nastavení) si můžete stanovit jak dlouho před událostí vám přijde upozornění na mobil či email, kde bude událost probíhat a spoustu dalších detailů včetně viditelnosti události pro čtenáře.
  4. Každý kalendář (můžete jich mít více) si můžete pojmenovat a přiřadit jim barvu.
  5. Můžete sdílet a vidět kalendáře svých přátel, kteří Vám to dovolí či si můžete přidat veřejné kalendáře, které se Vám tam zobrazují. Já osobně mám takto počasí a fáze měsíce.
  6. Nejzajímavější věc je, že můžete poslat v nastavení vygenerovaný statický html odkaz Vašeho kalendáře a poslat ho Vašim známým, kteří nemají účet na Googlu. Osobně to používám u lidí se kterými se často scházím, aby měli přehled o tom co dělám a kdy mám volno. Velice se mi to osvědčilo.
  7. Další geniální věc je, že Google Calendar můžete spravovat pomocí Thunderbirdu pokud v něm máte doplňky Lightning a Provider for Google Calendar. Pak přidáte jen vygenerovanou adresu s nastavením, potvrdíte jméno a heslo a můžete komfortně spravovat svůj diář ne přes webové rozhraní, ale přes Thunderbird.

Doufám, že jsem alespoň některé z Vás namotivoval a na závěr dodám jen, že tato aplikace je samozřejmě zdarma stejně jako Thunderbird, Lightning a Provider for Google Calendar. V případě, že máte dotazy, ptejte se, co budu moct, zodpovím.

7423 shlédnutí (celkově) 27 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 4

  1. Dobrý den, rád bych se zeptal, zda tuto aplikaci máte vyzkoušenou i pro MS outlook, respektive zda jej lze napojit místo THB na MS outlook a spravovat kalendář přes něj. Děkuji Holas

  2. Jde to, já mám například spojený Google Calendar s Thunderbirdem. Pracuju pro svého šéfa, který má synchronizaci Google Calendaru s MS Outlook. Stačí to nají někde na googlu…

  3. Dobrý den. Google kalendář využívám. teď jsem si ho nasdílela i na mé webovky. Jediné, s čím si nevím rady, je nastavení popisu úkolu. Vím, že je možnost si nastavit jen „nedostupnost“ bez dalších podrobností, ale idyž to mám v GC nastavené, na webu se mi to nezmění (HTML odkaz upravím). Díky za radu.

  4. Co se tyce propojeni MS Outlook a Gmailu (kalendare, ukoly, kontakty), tak je nutne pouzit nekterou z aplikaci na synchronizaci. Ve firme používáme EVO Collaborator for Outlook, který to zvlada perfektne. Krome Gmailu také podporuje většinu dalších provideru (vse co je zalozene na CardDAV a CalDAV). Urcite bych doporucil vyzkoušet. Navod, jak to pouzit a nastavit je například zde: http://pocitace-a-internet.blogspot.com/2015/03/synchronizace-kontaktu-kalendare-gmailu.html

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge