Jak k duplicitním URL přistupují vyhledávače

Je obecně známou věcí, že duplicitní obsah snižuje hodnocení vyhledávači. Není také žádným tajemstvím, že Google je v rozpoznáváním povahy stránek a různých URL mnohem dále, než “hloupějšíalgoritmus Seznamu. Nicméně našel jsem jeden velmi transparentní příklad, který to jasně prokazuje.

Máme web, který má 2 (duplicitní) URL, které směřují na domovskou stránku:

  1. http://www.bmwc.org/; GTPR 4, SR 5, počet zpětných odkazů (dle Yahoo!) 1008
  2. http://www.bmwc.org/?hl=cz; GTPR 4, SR 0, počet zpětných odkazů (dle Yahoo!) 13

Zde je jasně vidět, že Google již dokáže poznat, že obě stránky jsou tím samým a přiznává jim stejné hodnocení. Seznam nikoliv a hodnotí je tak, jak si dle zpětných odkazů zaslouží.

Výsledkem krátkého průzkumu tedy je, že pokud optimalizujete pouze a jen pro Google, můžete si dovolit duplicitní URL – hodnocení od Google se nebude tříštit mezi více URL (ověřeno na více případech), ale pro Seznam je to stále problém.

Nechci hodnotit, které řešení těchto dvou vyhledávačů je lepší. Nicméně tato informace může být cenná pro některé projekty.

5273 shlédnutí (celkově) 24 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge