Google zostří podmínky pro penalizaci tzv. doorway pages

rp_178821720_785635d5cb.jpgGoogle 16. března oznámil, že dlouhodobě sleduje existenci tzv. „doorway pages“ pouze pro SEO a že takové stránky snižují kvalitu vyhledávání. Jako příklad dokládá vytapetování stránky vyhledávání výsledky z jedné domény. Takové stránky stejně jen odvádějí uživatel jinam a nemají žádnou přidanou hodnotu, tedy jedná se o kritizované SEO pro SEO. Proto v nejbližší době spustí algoritmus, které takové vstupní stránky, microsites a jim podobné silně zasáhne (doslova „broad impact„). Proto už nyní aktualizoval stránku ve Webmaster Guidelines, aby se majitelé webu mohli připravit a chyby opravit. Ano, podle Google se jedná o zakázanou techniku black hat SEO.

Podle Google jsou doorway stránky:

Doorway weby nebo stránky jsou weby nebo stránky vytvořené s cílem získat vysoké hodnocení pro konkrétní vyhledávací dotazy. Pro uživatele jsou špatné, protože mohou vést k tomu, že se ve výsledcích vyhledávání zobrazí několik podobných stránek, které uživatele přesměrují v podstatě do stejného cíle. Také uživatele mohou přesměrovat na mezistránky, které nejsou tak užitečné jako konečný cíl.

Stejně tak udává příklady doorway stránek:

  • několik názvů domén nebo stránek, které jsou zacíleny na konkrétní oblasti či města a přesměrovávají uživatele na jednu stránku,
  • stránky vygenerované za účelem přesměrování návštěvníků na samotnou využitelnou nebo relevantní část webu,
  • značně podobné stránky, které se podobají výsledkům vyhledávání a nemají jasně definovanou hierarchii, kterou lze procházet.

Podle Google je dobré si klást tyto otázky, které vám umožní nemít na webu doorway stránky:

  • Jsou vaše stránky užitečné pro uživatele?
  • Jsou tyto stránky relevantní k obsahu vašeho webu?
  • Jsou konzistentní částí struktury vašeho webu?
  • Nejsou kopií existujího obsahu na vašem webu?
  • Nejsou to stránky zaměřené jen na affiliate bez přidané hodnoty pro uživatele?
  • Jsou v rámci informační architektury webu propojení se zbytkem webu a nejsou to osamocené URL (Google používá termín Island – ostrov/y)

Na závěr bych vám doporučil k prostudování skvělý newsletter Marie Haynes, který se tématikou zabývá.

6006 shlédnutí (celkově) 21 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook31Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 5

  1. Bacha na chybný překlad slova funnel. Google do češtiny ve své nápovědě chybně překládá jako přesměrování, ale jedná se o směrování uživatelů, jejich vedení někam. Nikoli o redirect, což je běžný význam českého slova přesměrování.

  2. Je to tak, nejedná se o přesměrování, ale spíše odvádění. V tomhle případě jsem citoval Google nápovědu, ale určitě je správné, že tot ut zaznělo. Díky Yuhů.

  3. A teď otázka – co třeba tahle mikrostránka: http://www.zdenekpohlreich.cz/ . Má „jen“ kvalitní obsah na hlavní stránce, který by se ale dal přece dát na e-shop. Web neobsahuje obsah navíc – fotogalerii, rozhovor, recepty…, jen odvádí do e-shopu. Splňuje „kritéria“ kvality, nebo si zaslouží penalizaci?
    Marek Hnátek napsal článek KonečnÄ› praktické SEO Å¡kolení pro e-shopaÅ™e? Už 31. bÅ™ezna v PrazeMy Profile

  4. Je fajn, že na strýčkovi Gůglovi se snaží dělat změny k lepšímu jako jsou z poslední doby Hummingbird nebo doorway pages. Ačkoliv mi přijde, že to druhé je správná cesta. A u prvního zmíněného mám v některých ohledech dosud jisté pochybnosti.
    Předpokládejme, že se chceme přiblížit dnešnímu teenagerovi. Chtít ho zaujmout neutrální spisovnou češtinou je tak trochu naivní. Ale… Neměli bychom přece užívat slangu, obecné češtiny nebo třeba nářečí, a to už problém je, že ano… Na druhou stranu chápu v tomhle i Google, jen to bude díky Hummingbird prostě ještě větší challenge! 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge