Google zobrazuje v SERPu dynamické interní vyhledávání

Google 5. září oznámil implementaci tzv. search boxu pro interní hledání na daném webu s podporou našeptávače (autocomplete) do SERPu. Kostrbatě řečeno, ale vypadá to takto krásně:

Stručně řečeno, do SERPu Googlu můžete nasadit interní vyhledávání ze svého webu. Stačí jen správně nasadit strukturovaná data schema.org/WebSite s vlastností potentialAction ze schema.org/SearchAction.  Kompletní dokumentace v Google nápovědě. Zatím nemám odzkoušeno, ale určitě chci vyzkoušet – pokud vám to zafunguje, dejte vědět!

Asi netřeba dodávat, že to může být zajímavá hra s CTR a s přiváděním další návštěvnosti na weby přímo ze SERPu. Samozřejmě tím bude mít Google zase víc informací z chování uživatelů na webu. A dotazy z tohoto vyhledávacího Google boxu, na rozdíl od dotazů v běžném vyhledávání, které jsou označeny jako (not provided), jsou předávány dále do statistik návštěvnosti.

Aktualizace:

Máme první české ukázky:

7250 shlédnutí (celkově) 21 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook14Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn28Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 8

  1. Dnes jsem na to narazil při hledání výrazu „Kooperativa“. V rich snippetech není výsledek vlastního vyhledávání, ale to vyhledávací pole ano…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge