Google zdrtil Seznam? Ale kdepak, teprve zdrtí.

Dnešní ráno mě uvítala na Twitteru zpráva, že prý Google získal 51% převahu nad Seznamem (zpráva je již aktualizovaná, takže ranní verzi tam již nenajdete). V duchu jsem zajásal, protože to byla šance, že v Čechách konečně začne vyhledávání konečně fungovat (po avizovaném lednovém updatu fulltextu naštěstí zatím není vidu ani slechu).

Pak jsme se o tom s kolegy začali v Ataxu bavit a ejhle, ono to není to není takové, jak se zdá. K slibovaným 51% se máte šanci dostat pouze, pokud sečtete zdroje Google.cz + Google + Google.sk (!!!) a pár dalších věcí a odečtete všechny služby Seznamu vyjma fulltextu a pak se možná, trochu přiblížíte jmenovaným 51%. Ale co je asi zásadnější je zdroj těchto informací. Toplist. Ano, tyto informace nejdou z žádné solidnějšího zdroje, jen z databáze webů, které mají registraci na Toplistu. Nic proti Toplistu, ale jak dnes zaznělo na internetu od Pavla Hackera – založit článek na statistikách Toplistu je hodně odvážná žurnalistika.

 

Naštěstí máme i Dana Dočekala, který to hezky shrnul jak u sebe na blogu, tak i v komentářích pro česká média. Pokud to mohu shrnout i já, ne opravdu se nedá říct, že by Google měl větší zastoupení na českém internetu (bohužel), ale já pevně doufám a divinuji, že do konce roku 2011 tomu tak bude.

Krátký dovětek. To že zprávu bez zamyšlení přebírají česká média bych pochopil. Slovo žurnalista se v českých vodách pomalu stává nadávkou. Ale to, že to bez zamyšlení přebírají agentury na internetový marketing je už opravdu tristní. U Seo Experta bych se už ani nedivil, z toho si dělá legraci kde kdo, ale ten Acomware by se už vážně měl zamyslet než zkopíruje každou ptákovinu.

To co se dnes dělo potvrzuje jen můj předchozí článek o tvorbě trendu. Je to strašně jednoduché. Lidi totiž nepřemýšlí.

Aktualizace: 21:48 11.1.2011: To že to přebral i Google na svém blogu považuji téměř za epic fail.

5337 shlédnutí (celkově) 18 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn4Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 4

  1. No jsem rád, že my nejsme za blbce a tweetli jsme odkaz na zpochybnění téhle „bomby“ na tyinternety.cz 🙂 kdybys byl rychlejší, byl by to odkaz na tebe 🙂 (ale to dám ráno na FB Ataxa)

  2. Mě ani tak neděsí skutečnost, že se data brala z Toplistu a že z toho byl „klamavý“ článek. Co mě zaráží je, jak u nás IT komunita brojí proti Seznamu a jeho vyhledávání. Každý se tu těší na to až G převálcuje S a bude tu jeden vyhledávač.

    Jdu možná proti proudu, ale já rozhodně nechci, abychom tu byli jako ve zbytku Evropy a indexoval by tu jen G. Já jsem za naše specifikum naopak rád a Seznamu fandím! Aby se pak totiž jednou nevzpomínalo na ten den, kdy G předhonil S a jak to bylo před tím fajn 🙂

  3. Díky Adame, chtěl bych být rychlejší, ale nestíhám psát na svůj blog přes den:-)

    Míro, tady jde asi o to, že služby Seznamu až na výjimky (Mapy.cz) podle mě stojí za houby, systém jeho indexování je absolutně nepochopitelný, fluktuace výsledků obrovské a Seznam mlčí. U Google alespoň víme na čem jsme. Navíc Google vyvíjí. Seznam pouze kopíruje technologie jiných a sám s inovací nepřijde. Ano, Google je love brand a Seznam parazituje en atom, že spousta lidí má Seznam = Internet.

    Ale souhlasím s tím, že je dobré, když tu je konkurence, tedy pro ěm jako pro SEO konzultanta by bylo jednodušší mít jenom jeden vyhledávač, ale pro uživatele je to rzhodně plus. Je bych přál Google takových 60%, třeba to bude impuls pro Seznam, aby se vyhrabala ze své ulity a začal něco pořádného dělat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge