Google redesignoval SERP

Google postupně nasazuje mírně redesignovaný vzhled SERPu. Jako každá změna se lidem nelíbí a přiznávám, že ani já z ní nejsem nadšený. Přijde mi, že výsledky splývají, že se mi v nich špatně orientuje. Posuďte sami.

Jak vypadá výsledek nového na hledání GoogleCo se tedy konkrétně změnilo?

  • Titulky výsledků už nejsou podtržené, což jde přímo proti uživatelské zkušenosti, kterou Matt Cutts tak prosazuje
  • Titulky jsou větší a tučnější
  • Odstín titulků je menší
  • URL jsou výrazně menší
  • AdWords reklamy nejsou podbarvené a jsou jen označené žlutým štítkem „ad“

A co to znamená pro SEO? Lidé budou zase o trochu méně odlišovat placené a neplacené výsledky. Brand ve formě URL je upozaděn a dobrý titulek vládne (tedy nic nového pod sluncem). Napsat dobrý titulek, tedy lákávý, popisný a ještě do 60 znaků bude zase důležitější, protože bude výraznější. Píšete si ho sami nebo dáváte přednost copywriterům?

Krásné srovnání obou verzí SERPu najdete na MOZu.

2191 shlédnutí (celkově) 11 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook5Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn1Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 9

  1. Prostě dělat bulvární titulky a ideálně u toho uživatelům podstrčit reklamu. Spíš by se měli bobánkové víc starat o možnost alespoň vynuceného vypnutí personalizace (a to včetně IP a dalších věcí, které nijak zakázat nejde) – hledám něco slovensky, Google promptně přeloží do češtiny a najde česky… Nebo hledám česky a rovnou vyblije půl výsledků anglicky.
    basti napsal článek Únor 2014My Profile

  2. Mě to nějak nejde do hlavy a vypadá to jako špatný žert. Google pro mě byl vyhledavač kterej je kromě té relevance přehlednej. Teď to jde kamsi do kytek. Přijde mi, že to nemůžou myslet vážně.

  3. Ja vám neviem, ale tento redizajn sa mi nepáči. Teraz neviem či preto, že sa mi nechce zvykať na zmenu alebo preto, že je to škaredé. Šéfa dizajnérskeho oddelenia google by mali na výstrahu zajtreliť 🙂

    Aj ten minuloročný redizajn youtube bol podla mňa krok do horšieho. Okrem toho, nechápem prečo to nespravili resposibe.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge