Google přestává využívat authorship

Včera John Mueller oznámil, že Google končí se zobrazováním authorshipu. Podle jeho slov v Google zjistili, že výsledky obohacené authorshipem nejsou pro uživatele tak užitečné, jak předpokládali a dokonce prý mohli uživatele odpuzovat. Důležitá informace je, že Publisher to, zatím, nijak neovlivní.


Google nejenže přestává zobrazovat authorship v SERPu a odstraní ho také ze svých algoritmů, ale nebude také sledovat označení odkazů pomocí rel=author. Stejně tak authorship zmizí z nástroje pro testování strukturovaných dat. Zajímavou otázkou ale zůstává, co se bude dít s konceptem author ranku, který počítal nejen authorshipem, ale i s daty z Freebase, Wikipedie a další. Bude využívat jen v Knowledge Graphu jako entita? V březnu totiž Matt Cutts na SMX potvrdil, že něco jako author rank už funguje a používá se při vyhodnocení in-depth articles. Pokud by celý koncept autorství chtěl Google zahodit, Znamenalo by to, že popřel svoji tezi, že pro Google už není tolik důležité odkud se odkazuje, ale od koho se odkazuje, tedy z textů jakéhokoliv autora napříč weby. Moje osobní přání je, aby koncept autorství byl zachován, protože dává veliký smysl.

Je třeba také dodat, že authorship byl jeden z málo pozitivních změn v aktualizacích Penguin a tak se filtr Penguin stává opravdu, už jen kladivem na nepřirozený profil bez jakéhokoliv benefitu pro majitele webů.

Další zdroje k tématu:

5418 shlédnutí (celkově) 24 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+4Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 8

  1. Pavle, a dotýká se padnutí authorshipu také předhazování příspěvků přátel z G+ v SERPu, pokud postnou něco na mnou hledané téma?

    Nevím tedy přesně, jestli tam hrálo roli i to, zda je jimi zmiňovaný content na doméně webu propojeného s jejich účtem na G+ či ne – aby se mi to v SERPu příspěvek ukázal nebo ne.
    Marián Kábele napsal článek Marián Kábele – copywriter a krotitel textůMy Profile

  2. Mariáne, dohledal jsem reakci Google. Je to tak jak jsme říkal. Tyhle dvě funkce nejsou propojeny: „It’s also worth mentioning that Search users will still see Google+ posts from friends and pages when they’re relevant to the query — both in the main results, and on the right-hand side. Today’s authorship change doesn’t impact these social features.“
    Pavel Ungr napsal článek Komentář k příspěvku Workshop analýzy klíčových slov od Recenze: Jan Kalianko, E-shop kniha – BloxxterNetMy Profile

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge