Google oznámil, že weby na https/SSL budou lépe hodnocené ve vyhledávání

SSL SEOGoogle 6. srpna oznámil, že https/SSL weby budou lépe hodnocené ve vyhledávání. Pokud vás zajímá širší SEO pohled na tuto problematiku, doporučuju delší článek Lukáše Pítry a pokud vás zajímá technické pozadí celé problematiky, doporučuji přečíst článek od Kepiho z Igloonetu. V souvislosti s tímto tématem se strhla bouře vášní od lidí, kterým to vadí z různých důvodů. Pojďme se na ten krok podívat z mého úhlu pohledu.

Google se netají tím, že skvělá uživatelská zkušenost je pro ně velmi důležitá. Stejně tak hlasitě vysvětluje, jak je důležitá bezpečnost a soukromí jejich uživatelů. U webů, které poběží na https, se dá, z pohledu Google, očekávat, že dbají na bezpečnost a soukromí uživatelů více, než ostatní weby (očekávat, tedy je to pravděpodobnější a neznamená to, že weby, které nemají https na uživatele kašlou). Je to tedy signál, který je třeba pozitivně ohodnotit. A to je důvod této změny. Důležité je vědět, že tento hodnotící algoritmus je „realtime“ takže hodnocení provádí okamžitě a nečeká na nějaké nashromáždění dat. Nehodnotí celou doménu, ale jednotlivé URL.

HTTPS jako hodnotící signál

Ovšem pozor, je to jen jeden ze stovek signálů, které Google hodnotí. Nemusíte přecházet na https ze strachu, že se vám propadne web, ani se nemusíte bát penalizace pro ne-https weby. Je to prostě něco, co můžete udělat a získáte nějaké body navíc. Stejně jako když vytvoříte mobilní verzi, skvělý obsah nebo dobře použitelné stránky. Jinými slovy, když budete mít špatný web, tak vás https nespasí. Je to jen jeden z minoritních tzv. modifikátorů (stejně jako rychlost webu), tedy signálů, které Google hodnotí až v případě, že hodnocené stránky mají velmi podobné hodnocení a vyhledávač má problém se rozhodnout v řazení. Pak zohledňuje tyto minoritní signály jako https nebo rychlost webu.

Zkuste se spíše zamyslet nad 7 věcmi, které vám pomohou v SEO více než přechod na SSL. Uvažujte zdravě kriticky, rozhodně nepřecházejte na SSL jen kvůli SEO. Dělat cokoliv na webu, jen kvůli SEO je špatně. I Google služby (Feedburner, Change of adress) na přechod https nejsou vždy připraveny. Jsou známy i případy, kdy přechod na HTTPS způsobil propad příjmů z AdSense a SEO šamani už prodávající SSL odkazy. Na druhou stranu, pokud delší dobu zvažujete přechod na https, tohle další důvod, proč to udělat.

https://www.youtube.com/watch?v=pmY-k9qKWIA

Pokud chcete přejít na https a nevíte jak, doporučuji obsáhlý seznam toho, na co nezapomenout od Jardy Hlavinky. Zde se můžete také podívat na případovou studii z přechodu na https bez propadu:

Mohlo by se vám hodit

3396 shlédnutí (celkově) 10 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook2Tweet about this on TwitterShare on Google+17Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 7

  1. Já jsem to tušil už cca před půl rokem, že něco takového by mohlo mít na hodnocení webu vliv. Stejně ale žádný web s SSL nemám, protože je to pořád imho slabý faktor v porovnání s tím, kolik práce a času by mě to stálo, takže radši někde seženu pár odkazů 🙂
    Radek napsal článek Perfect Money – diskuze a zkušenostiMy Profile

  2. Wladass: Nevšiml jsem si, že bych tvrdil, jsem expertem na SSL. Naopak odkazuju na článek z Igloonetu, kde tomu rozumí mnohem víc. Reaguji pouze na tu část, kde si jsem jistý a to je aspekt SEO. Za relevantní odkaz dekuji. Díky.

  3. Parádní článek proti takové té „hysterii“ kolem SSL. Díky za něj, moc se mi líbí přirovnání jednoho ze signálů k signálu jako optimalizovaný web pro mobil. Krásný příklad toho, co taky nepotřebují všichni a spousta webů bez toho může dál fungovat.

  4. Myslel jsem, že rychlost webu je silnějším faktorem pro Google, než jenom minoritní. Každého frustruje pomalu se načítající webové prezentace.

  5. 2 Zdenek: Podle mě má rychlost určitě nemalý vliv a je podstatná. Prováděl jsem nedávno u jednoho z mých „větších“ webů (cca 30k návštěv měsíčně) optimalizaci a návštěvnost nastoupla zhruba o 10-20 %. Dělal jsem sice i další úpravy, lehkou změnu struktury a trochu nového obsahu, ale myslím, že dostatečné snížení rychlosti mělo určitě taky vliv.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge