Jak fleecový Robert Sedláček ovlivňoval hledanost?

Před pár týdny jméno Roberta Sedláčka většina lidí neznala. Ale stačilo, když přišel nevhodně oblečený do Vladislavského sálu na předávání nejvýznamnějších státních vyznamenání, a ostuda byla vyrobena. Už před 4 lety jsem psal článek na téma využití trendu a Zdeněk Dvořák tuto aktuální kauzu hezky zdokumentoval přes úspěšný linkbait, kde analyzuje získané odkazy a zmínky na sociálních sítích. Rád bych Linkiho článek doplnil daty o změně hledanosti a návštěvnosti.

Nicméně je třeba dodat, že o tento linkbaiting se nesnažil pouze e-shop snowboard-lyze-shop.cz, ale i další e-shopy, jako Atex nebo sportovniobchod.cz. Ten si ho ale vložil jen do feedu pro Heuréku.Srovnání odkazů Sedláček

Z grafů z Majestic SEO je jasně vidět, že nejlépe to vyšlo e-shopu Atex. Pojďme se podívat na grafy hledanosti, tedy s jakým potenciálem e-shopy pracovaly.

Hledanost na Seznamu

Hledanost na Google

Vidíme veliký nárůst hledaností frází obsahující slovo „Sedláček“. V případě využití trendů je ale velice důležitý copywriting, podívejme se na to, jaké copy jednotlivé e-shopy zvolily:

Snowboard-lyze-shop.cz

Skvělá lyžařská bunda jako ušitá pro laureáty různých medailí a připínání státních vyznamenání. Pokud zrovna neletíte ze svahu, můžete ji obléci například do Vladislavského sálu.

Atex

Lehká sportovní bunda SEDLÁČEK v decentní černé barvě s ozdobným prvkem na hrudi. Tato pohodlná bunda obsahuje dlouhý přední podložený zip s překryty a dvě zipové kapsy na předním dílu + náprsní zipovou kapsu. V rukávech a na zadním dílu materiál Fleece pro větší pohodlí. V pase protiskluzová silikonová guma. Reflexní prvky. Vyrobena v ČR. Prodloužená tříletá záruka.

Tato položka je dostupná k prodeji pouze na tomto e-shopu, termín dodání: druhý prosincový týden.

Jedná se o časově (30. 11. 2014) a kusově (10 ks) limitovanou nabídku, výtěžek z prodeje této bundy bude transparentně poukázán na pomoc pro pozůstalé padlých vojáků Armády ČR v zahraničních misích.

Sportovniobchod.cz

Pánská fleecová mikina vhodná i na pohřby, svatby, či předávání státního vyznamenání. Nebojte se ukázat, že na to máte.

Osobně mne nejvíce zaujal snowboard-lyze-shop.cz, i když u Atexu zase kladně hodnotím informaci, že výtěžek z prodeje jde na pomoc pro pozůstalé padlých vojáků. Škoda jen, že Atex zvolil pozadí a text takový, že jsou téměř nečitelné.

Prodeje?

To, proč podobný linkbaiting děláme, krom viditelnosti na internetu a získaných odkazů, je samozřejmě návštěvnost a potenciální prodej. Podařilo se mi od majitelů e-shopu snowboard-lyze-shop.cz získat informace ze statistiky návštěvnosti, která nám poodhalí efekt na návštěvnost. Myslím, že i bez dalších komentářů je jasné, že na návštěvnost to nemalý vliv mělo.

Návštěvnost Sedláčkovy mikiny

Jan Nedvěd ze jmenovaného e-shopu se k prodejnosti vyjádřil takto:

Sedláčkovská bunda byla recese a nasadili jsme ji spíše pro pobavení, a to schválně na produkt, jehož prodeje předtím byly velice nízké, a nic na tom nezměnil ani fakt, že jsme k tomu připnuli metál. Pouze jsme zaznamenali pár asistovaných konverzí z této kampaně, ale pouze v nižších tisících Kč.

Jak sám uznáte, udělali jsme to amatérsky a nevytěžili z akce maximum. Ale jak říkám, neměli jsme od toho žádné očekávání, jen jsme se večer v agentuře bavili. Nenechte se zmást dlouhou nulou před spuštěním kampaně, stránka nevznikla nově, jen na ni předtím skutečně vůbec nikdo nechodil :-).

Myslím, že z výsledků je vidět, že sledovat a reagovat na trendy smysl dává. Ovšem musí se to dělat šikovně a snažit se z takové aktivity vytěžit maximum. Tzn. mít dobrý nápad, zvolit dobré copy a nepokazit si to na webu.

 

1948 shlédnutí (celkově) 8 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook4Tweet about this on TwitterShare on Google+1Share on LinkedIn14Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 9

  1. S mikinou to byl výborný „tah“, ale rozhodně by obchod, který se na této vlně chtěl svézt, musí mít někoho, kdo poradí, jak na to. Většina majitelů e-shopů ani netuší, co to linkbaiting vůbec je.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge