Doplnění k 301 přesměrování

Dnes vyšel super článek na Mozu o přesměrování od Cyruse Sheparda (víte, že bude na podzim přednášet v České republice?) o 301 přesměrování. Je plný skvělých potvrzení o chování Google k přesměrování 301 a 302, takže jsme si ho dovolil shrnout v češtině. Můžete ho chápat jako doplnění mého staršího článku.

  • 301 přenáší hodnocení jen pokud původní a nová URL jsou k sobě relevantní, tedy pokud dává smysl přesměrování. Přesměrování ze stránky o spodním prádle na stránku o motorových pilách smysl nedává a proto hodnocení nebude přenášeno.
  • Přesměrování 404 nebo jiných URL na domovskou stránku také hodnocení nepřenáší. Google prostě takové URL odstraní z indexu.
  • Přesměrování 301 přenáší penalizaci. Ano, přenáší sílu odkazů a to v pozitivní i negativním smyslu.
  • Dejte si pozor na zacyklené přesměrování nebo na několikanásobné 301 přesměrování (platí i pro 302).
  • Zdá se, že 302 může být hodnocena podobně jako 301 a stává se z ní v očích Google Soft 301 (stejně jako 404 stránka hlásící 200 je Soft 404)
7737 shlédnutí (celkově) 18 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 15

  1. Doplnil bych informaci, že Google chce, aby to tak bylo. Nepozná to určitě ve všech případech.
    To samozřejmě nic nemění na tom, že tohle jeho chování je jen logické s ohledem na to, jak se mají přesměrování používat 🙂

  2. Hodně důležitý mi přijde to, jak se Google chová k hromadnýmu přesměrování všeho ze starý domény na homepage nový domény. To je vidět na hodně webech a je to dost běžná praxe tohle (a očividně to škodí).

  3. Má chyba 404 nějaký vliv na seo a bylo by vhodné je přesměrovávat na relevantní stránky pomocí 301?

  4. Petře, ano. Stránky generují 404 ztrácejí své hodnocení a působí špatně na uživatele. Pokud to dává smysl, měly by být správně přesměrovány.

  5. Zdravím tě Pavle. Prosím o Tvůj názor. Mám web cca 3 měsíce starý s prodejem košil a doplňků. Poctivě si ho po nocích pomalu buduju. V poslední době mi WMT zaznamenal zvýšený výskyt 404 (cca 500 chybových hlášení) Mám přesměrováno 301 na home page. Obchod má okolo 2500 výrobků, tak že procentuelně někde kolem 20%. Nevím jak jinak to ošetřit. Nechci aby se na mě za to strýček Google rozzlobil. Ono je docela oříšek se těch 404 vůbec vyvarovat. Měsíčně se mi mění zhruba až 100 položek. Manuálně bych to nezvládal, tak mám mezi výrobcem a mým e-shopem vytvořený aktualizační report produktů, včetně cen a počtem skladových zásob. Tudíž při nulovém stavu produktu se tento produkt schová. Při opětovném naskladnění se automaticky zase objeví i s počtem kusů na skladě. Pokud se výrobek přestane vyrábět úplně, tak je schovaný trvale a já ho můžu buď nechat v databázi adminu nebo ho můžu zcela smazat. Zatím je nechávám všechny v databazi. Jelikož toto zboží se všeobecně stále doplňuje a mizí. Tato databáze ale roste a roste. Co s ní? Myslíš, že bych tu databazi měl po částech a jen tak zlehounka postupně odmazávat? Jaké by jsi měl řešení. Nezlob se za tak dlouhý dotaz ale víc jsem to zcvrknout nedokázal:-)) Moc děkuji za každou reakcí. Srdečně zdraví Sláva.

  6. Pavle, chtěj jsem tě svým komentářem poprosit o radu. S jedním klientem jsme přešli na novou doménu před cca rokem, starou jsme přes 301 přesměrovali na novou. Teď se chce klient ale vrátit na původní doménu, tedy tu, na které je .htaccess s přesměrováním. Důvody tady asi nemá cenu popisovat, jsou stupidní, ale maminka a klient…znáš to. Máš s tímto nějakou zkušenost? Jak se vyhledávač zachová, pokud doménu, kterou má v indexu jako přesunutou, bude opět aktivní a s obsahem? Normálně ji zaindexuje a bude nabízet v SERP na relevantní dotazy? Díky.

  7. Dvořák: Přiznám se, že jsme tenhle problém nikdy neřešil. Trochu se bojím, aby ti vyhledávače nevnímaly jako cyklické přesměrování? Optal bych se asi předně na podpoře Seznamu.cz jaký na to mají názor.

  8. Úplně normálně to přesuň zpátky. Jestliže bylo přesměrování X -> Y (na Y byl obsah), tak nyní udělej přesměrování Y -> X a na X dej obsah. Akorát by bylo fajn, kdyby robot našel trochu dříve tu novou obsahovou doménu (tedy X), než najde přesměrování na dosud obsahovém webu. Pak by si totiž chvíli mohl myslet, že našel cyklický redirect. On to tedy zkusí velmi rychle ověřit, ale „velmi rychle“ je pojem relativní. Já bych na X dal obsah, poštval tam robota přes přidávací formulář a pak teprve přesměroval Y na X. Resp. pár hodin až 1 den bych měl obsah na obou doménách.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge