Copywriterka v říši SEO a WordPress

Celodenní workshop SEO pro WordPress s Pavlem Ungrem utekl, než bys řekl optimalizace pro vyhledávače. Byl nabitý skvělými tipy, maximálně poučný a dokonce zábavný – což jsem od SEO fakt nečekala.

Říše SEO

Proč by měl copywriter na takové kurzy chodit?

Copywriter je textař. Ale ne ledajaký. Svými texty ovlivňuje chování zákazníků, ale také vyšlapává cestičku vyhledávačům, aby všechno hezky zaindexovaly. To znamená, že přesah do SEO (webového designu, UX atd.) je pro něj důležitý. A WordPress? Je to jedna z nejpoužívanějších obsahových platforem, měl by se v něm proto vyznat každý, kdo s weby jakkoli pracuje. Aspoň trochu.

O SEO i WP si můžete najít hromadu článků, nebo si dokonce poslechnout hodinové přednášky na YouTube. Ale ruku na srdce, jsou to jen neuspokojivé rychlovky. Chce to si na to sednout, zapnout komp a věnovat se tématu pěkných pár hodin, dnů, měsíců.

Navíc ta možnost se na cokoliv zeptat profíka a slyšet dotazy i připomínky ostatních účastníků školení je nenahraditelná.

Osm hodin, osm podstatných bodů o WP a SEO

Na workshopu se sešla různorodá parta lidí. E-shopisté, markeťáci, stratégové, SEO lidi, WP lidi… A každý své nově nabyté znalosti využije jinak. Tak co si odnesla copywriterka?

  • Na co je dobrý WordPress

Nehodí se na větší e-shopy a složité weby. Naopak je dostačující pro microsite, blogy, e-shopy s pár produkty a službové stránky. A web tu vytvoří i amatér.

  • Jakou zvolit doménu

Netlačte tam SEO, klíčová slova šoupnete do titulku. Koukejte na UX a brand. Doména má být krátká, zapamatovatelná a zajímavá. A můžete si pohrát s koncovkami jako pavelun.gr.

  • Kde koupit hosting

Pavel doporučuje Savanu, Onebit s úžasnou zákaznickou podporou a pro větší weby Český hosting. Možností je ale spousta.

  • Jak vybírat šablonu

Musíte si pohlídat, jestli ta krásná šablona, nad kterou slintáte, podporuje menu, překlady, strukturovaná data, je responzivní a funguje i bez JavaScriptu. Tady jde láska na první pohled stranou.

  • Jak na architekturu webu

Nepotřebujete ovládat desktriptivní geometrii, ale ujasněte si, jak bude web vlastně vypadat. Z pohledu SEO nepoužívejte jednostránkové weby, využijte naopak rubriky, štítky a vytvořte parádní menu. A hlavně tyto pojmy nezaměňujte.

  • Jak využít pluginy pro lepší SEO

Optimalizovat WP pro vyhledávače je paráda. Takový plugin Yoast SEO vás navede, kam dát klíčová slova a jak napsat metadata. Sen všech kopíků.

  • Proč a jak psát titulek

Měl by se vejít do 55 znaků a obsahovat brand. Má vliv na CTR (míru prokliku) a ovlivňuje hodnocení vyhledávačů. Takže šup tam s klíčovými slovy.

  • … a metadescription

Cca 155 znaků, má vliv na CTR, ale neovlivňuje hodnocení vyhledávačů (klíčová slova se jen zvýrazní). Jinak ho načítá Google a jinak Seznam.

I copywriter může umět vytvořit krásný web ve WordPressu, zařídit všechny ty srandy kolem, napsat tam parádní texty a optimalizovat skoro jako profi SEO konzultant. Tyhle skills se ve velkém množství pisálků krásně vyjímají.

7293 shlédnutí (celkově) 33 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook9Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Tereza Dvořáková
Rozplývám se nad ​skvěle napsanými texty a v duchu přepisuji ty nedokonalé. A nejen v duchu. Své psací​ a tvůrčí​ schopnosti využívám jako copywriter v obsahovém týmu CopyCon plném superhrdinů. Společně měníme on-line svět k lepšímu - písmenko po písmenku, web po webu. Tvoříme kvalitní obsah pro blaho lidstva. A nic nás nezastaví.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge