Co doporučuje Google pro SEO

Google má poměrně dost informací na svém webu pro začínajíci i pokročilé zájemce o SEO, ale pro každého konzultanta je dobré ty informace znát. Vždy, když se na školení ptám, kolik z účastníků četlo nápovědu vyhledávačů o SEO, nezvedne se ani jedna ruka. Což je špatně. Abychom mohli dělat SEO dobře, je třeba rozumět vyhledávačům. Vědět jak fungují a co sami doporučují. Co nám tedy Google radí?

  • Google on-page cheat sheet – jednostránkový PDF dokument s úplnými základy SEO. Hodně jednoduchý, ideální pro úplné začátečníky, ale neřeší moc detaily.
  • Začínáme s optimalizací pro vyhledávače – také pro začátečníky, ale pro ty,  kteří alespoň trochu tuší která bije. Že existuje nějaký title, meta description nebo sitemap.xml. Je mnohem obsáhlejší a praktičtější.
  • Akademie pro Webmastery – jak už název napovídá, už jsme se vymanili ze začátečnického ranku. Přehledný seznam bodů, který by všichni webmasteři a konzultanti měli mít zkontrolovaný. Je rozdělený podle cílové skupiny a kžadý si tam najde své.
  • Optimalizace pro vyhledávače (SEO) – obsáhlá stránka v nápovědě Google, která shrnuje všechny důležité, byť poměrně obecné informace o SEO. Třeba jak vybrat správnou agenturu na SEO což hodně doplňuje články Lukáše Pítry.
  • Pokyny pro webmastery – na závěr jsme si nechal ultimativní seznam všech doporučení, které by měli všichni konzultanti i ty co se starají o web znát nazpaměť.
8155 shlédnutí (celkově) 27 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+2Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 8

  1. Tak zrovna oficialni materialy vydavane googlem nebudou nejsou zdrojem, ktery bychom meli brat moc vazne. Za precteni to stoji, ale stavet na tom SEO je logicky chybny postup.

  2. Petře, asi jsem trochu pomalejší .. proč by se oficiální materiály Google neměly brát vážně? Co je na tom nelogického.

    To je jako kdyby vám Jágr říkal, jak se naučit hrát hokej a vy jste řekl „Nene, od Jágra to teda moc neberu“.

    Možná jste tím myslel, že se v oficiálních doporučeních vyhledávačů nedozvíte, jak vyhledávače snadno a rychle ochcat. Ale pokud dovolíte, prozradím vám malé tajemství – stejně se vám to dlouhodobě nepovede a už vůbec ne u Google 🙂

  3. Podle me se da obsah vsech techto oficialnich prirucek shrnout do vety:“snazte se nam usnadnit indexaci, delejte zajimavy obsah a nikdy nekseftujte s odkazy“.

  4. Google bude samozřejmě všem radit, že mají dělat přátelský obsah, který se jim bude snadno indexovat. Usnadní si tím život. Zároveň ovšem říkají, že budou mít rádi ty, kteří se těmi radami živí.

    A kšeftování s odkazy je něco, co se přece trestá, takže je od Google fér, že říká, že tuhle techniku nemá rád a odhalí ji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge