Brněnský a světový Marketing Festival potřetí

Jindra Fáborský zahajuje Marketing Festival
Jindra Fáborský zahajuje Marketing Festival

Marketing Festival je nejlepší konference o online marketingu v Česku a na Slovensku. Proběhla už potřetí a já tam potřetí byl a potřetí jsem s velkou dávkou motivace a inspirace odjížděl domů. Není to jen akce roku po odborné, ale i společenské stránce. Myslím, že pokud do něčeho v Česku (z pohledu online marketingu) dává smysl investovat peníze, tak je to právě Marketing Festival. Ti markeťáci co nepřijeli, zcela jistě pochybili:-).

Workshopy

Přiznám se, že workshopy zatím považuji za nejslabší část Marketing Festivalu. Když pohlédnu i k loňskému roku, tak buď to nebyly workshopy, ale přednášky a nebo nebyl časově zvládnuté (po 3. hodinách jsme nebyli ani zdaleka u konce). Pauza na oběd byla jen jedna hodina a pokud řečník přetáhl tam neexistovala šance se vůbec najíst, kvalita WiFi i v místnosti pro 20 lidí byla značně kolísavá. Zde myslím, že je co zlepšovat. Takže po prvním dni jsem nadšením nesršel.

Oli Gardner: Frankenpage: Using A Million Little Pieces of Data to Reverse Engineer the Perfect Landing Page

Pokud jsem byl po čtvrtečních workshopech byl trochu rozladěný, tak mé obavy jako dělová koule rozstřelil Oli Gardner. Původem skot žijící v Kanadě naběhl na nádherné pódium Janáčkova divadla aby zazářil. Rozhodně jedna z nejlepší přednášek na letošním Marketing Festivalu. Jeho audiovizuální slidy, skvělý projev a výsledky vlastních testů shrnul do přednášky optimalizace vstupní stránky z pohledu optimalizace konverzního poměru.

Pro mne obrovská inspirace jak se dá taky přednášet a jak to chci umět a samozřejmě … pojďme trochu vylepšit ty vstupní stránky a začněme testovat:-) Jeho prezentaci si můžete prohlédnout v PDF.

Aleyda Solis: Conquering International Search Markets: The key ingredients for international SEO success in competitive countries

Aleyda měla smůlu, že nastoupila po naspídovaném Olim Gardnerovi. Její přednáška nebyla špatná, ale pokulhávala za svým předchůdcem snad ve všech ohledech. Ale určitě v této přednášce najdete nemálo zajímavostí, například:

  • Abyste uspěli v mezinárodním SEO musíte dobře znát cílové trhy i sociálně-kulturní kontext.
  • Nedávejte na web pro přepínání jazyků vlaječky, pokud se jazykem mluví ve více zemích, někoho to může urazit.
  • Používejte nástroje jako SEMrush, Sistrix nebo SearchMetrics.
  • Na další se podívejte na videu nebo na slidech.

Marty Neumeier: The Brand Flip: Why customers now run companies and how to profit from it

Marty Neumeier byl hvězdou letošního ročníku a to oprávněně. kdo jezdí na LIM, tak některé věci už důvěrně znal z úst Viléma Rubeše, ale i tak zazněla spousta zajímavých postřehů z oblasti brandingu. Bylo hodně zajímavé slyšet teorii o kmenech značek (brands tribes), o tom, že brand by měl utvářet zákazník a ne naopak. Zajímavá byla i čísla. Třeba, že pokud máte jen 10% loajálních zákazníků, tak vám mohou vytvořit 50% obratu. Prostě Marty zaujal a byl právem hvězdou Marketing Festivalu. Napsal i novou knihu Brand Flip.

Marty Neumaier odpovídá na otázky publika
Marty Neumaier odpovídá na otázky publika

Dan Petrovic: Advanced SEO Process: Data, Strategy, Content and Outreach

Jedna ze dvou přednášek o SEO a tahle je ta, na kterou byste se měli zaměřit. První část Dan zaměřil na strategický výběr cílů v SEO s co největším přínosem. Ačkoliv podobně to dělám také, tohle bylo mnohem detailnější a více do hloubky, rozhodně vám doporučuji si to projít. Je to přesně to co se snažím už roky vkládat právě do analýzy klíčových slov. V druhé části se podíval na poměrně neortodoxní metody linkbuildingu. Dan nepředváděl žádnou mega show, ale prostě ukazoval extrémně praktické a smysluplné postupy. Za mne plný počet bodů.

Jeho prezentaci můžete najít v PDF.

Dan Petrovic aka @dejanseo na stage
Dan Petrovic aka @dejanseo na stage

Jason Acidre: The New Age of Brand Building: Creative Link Building

Jason je z Filipín a jak už dle fotky či dle oblečení bylo poznat, že ač zkušený odborník (znáte jeho blog KaiserTheSage?) je jeho přístup trochu punkový:-) Na jeho téma jsme se hodně těšil a bylo to trochu zklamání. Jason nepřišel s ničím novým, známe poučky a metody, které roky už dobře známe. Mrkněte na slidy, jestli s tím budete souhlasit:

2015-11-28 14.41.06

Phil Nottingham: Video for SEO, CRO, Social and Beyond!

Phil je studnice informací a to jsme si ověřili už před 2 lety. Letos se stejně jako Cyrus Shephard vrátil a vychrlil na nás spoustu zajímavých tipů pro optimalizaci videí z pohledu SEO a CRO. Pro mě třeba velmi zajímavá informace, jak pomoct indexaci videa v Google.

2015-11-28 17.23.59

Případovky

Jako loni i letos byly součástí i případovky. Bohužel některé nebyly případovky, ale jen prezentace zajímavých postupů, ale bez konkrétních čísel, takové minipřednášky. Vypíchnul bych tři.

Co se do reportu o Marketing Festivalu 2015 nevešlo

Letošní Marketing Festival byl hodně o PPC reklamě, té moc nerozumím, příliš mě to tedy nezajímalo, ale přednášky byly skvělé, zejména ta od Larryho Kima. Mimochodem na poslední aferparty jsme si s Larrym chvíli pokecali o tom, proč 2. část batmanovské Nolanovy trilogie nejlepší. Moc příjemný člověk. Skvělá byla také přednáška Dana Schutze Data, Customers & the art of applying Psychology, ale tu jsem bohužel nestihl.

Skvělé byly i všechny party, seznámil jsem se spoustou lidí a moc dobře jsem se bavil. Z poslední party na Flédě mám fotografie s některými řečníky na které jsem docela hrdý.

Pokud si chcete udělat komplexní představu, projděte si hashtag #mktfest (pravda pořád je tma dost českých tweetů, ale zlepšuje se to a naši kamrádi ze zahraničí tak rozuměli větší části tweetů).  Na Facebook stránce najdete spoustu silných videí.

 I když, ostatně jako žádná akce, nebyl Marketing Festival zcela bez chyb, i po 3 letech si drží status nejlepší online marketingové akce v ČR. Obrovské díky patří jak Jindrovi Fáborskému, že tu myšlenku měl, dokázal ji v skvělé kvalitě udržet a bude ji dále rozvíjet. Nemenší díky patří celému týmu, který makal na tom, aby tohle byla opravdu světová akce. A také díky všem řečníkům i účastníkům, že dokázali zachovat výjimečnou atmosféru v neformálním duchu, na kterou se nezapomíná. Díky všem a na shledanou za rok. Určitě přijedu.

Díky moc!

PS: Jste PPCčkaři? Nenechte si ujít další akci tohoto týmu v Londýně pod názvem PPC tribe.

PPS: Nebyli jste? Vyplatí se je koupit. Budou k dispozici do 2 týdnů.

Ostatní slidy najdete na oficiálním slideshare Marketing Festivalu nebo na http://www.silesiasem.pl/marketing-festival-2015-presentation-slides.

Slidy a podklady z případovek:

Další články o Marketing Festivalu najdete na:

2951 shlédnutí (celkově) 7 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook23Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 4

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge