Apple má vlastního crawlera

Po množství různých spekulací Apple minulý týden potvrdil, že používá vlastního crawlera pod názvem Applebot, který má tento user-agent Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_10_1) AppleWebKit/600.2.5 (KHTML, like Gecko) Version/8.0.2 Safari/600.2.5 (Applebot/0.1).

Zdroj: This bot or crawler, which identifies itself as AppleBot, will offer users complete web search capabilities
Zdroj: This bot or crawler, which identifies itself as AppleBot, will offer users complete web search capabilities

Tento crawler má, zatím, sloužit jako podpora pro produkty Apple Siri a Spotlight. Crawler má respektovat robots.txt i meta robots. S výjimkou toho, pokud nebude explicitně zmíněn. Pak bude respektovat doporučení pro  Googlebota, což je typická Apple arogance „pojďme věci dělat jinak!“ se kterou se chce svézt na Googlebotovi bez ohledu na specifikaci robots.txt. Toto chování se, ale moc nelíbí Dušanovi Janovskému:

Sprostá facka standardu robots.txt. To je jedna věta v oznámení Applu o novém crawlovacím robotovi. Když si ji přečtete…

Posted by Dušan Janovský on 11. květen 2015

Co Apple chystá samozřejmě nevíme, ale zajímavé je, že výrazně posiluje svůj interní tým zaměřující se na vyhledávání včetně akvizice Topsy.

6081 shlédnutí (celkově) 24 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook2Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentáře 3

  1. Pavle, v snippetu pro sdílení máš “ .. začátek vlastního webového vyhledávání?“. Ty spekulace už tu jsou dlouho, já osobně si to nemyslím – tedy ne ve smyslu toho, že by Apple směřoval k tomu konkurovat Googlu v klasickém fulltextovém vyhledávání. Už proto, že klasické fulltextové vyhledávání je vlastně už dnes z části překonané a je to mnohem víc o různých metadatech. Myslím, že by pro Apple bylo mimořádně těžké se prosadit a na rozdíl od Google tam úplně moc nevidím ani extra synergie s dalšími službami (Siri je výsměch! a co dál?), které by vyvážili nutné investice.

    Přirovnal bych to trochu k Seznamáckému prohlížeči. Asi to zkoušej, k čemu všemu to půjde po drobkách použít, ale cítím to spíš na slepou uličku 😀
    Lukáš Pítra napsal článek E-shopy – víte, kam odkazujete?My Profile

  2. Já naopak nechápu, proč Apple už dávno vlastní vyhledávání nemá. Obě nutné podmínky splňuje: 1) má spoustu peněz na hardware a 2) má spoustu uživatelů, které může od zítřka na vyhledávání poslat. Plus má inzerenty. Pak už je vyhledávání stroj na peníze. Jasně, už teď si za přeposílaná hledání nechává platit, ale věřte mi, že je velký rozdíl mezi 30 % zisku nebo 100 % zisku. Navíc nyní musí nyní Apple přeposíláním vyhledávání nahrávat své konkurenci a nemá z toho skoro žádná data. Pro výrobu umělé inteligence je vlastní vyhledávání se zpětnou vazbou od uživatelů a vlastním indexem nutná podmínka (naopak to neplatí).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge