1. poznámky k Penguin 4

Co nebyl Penguin?

První víkendy v lednu se děly na Google věci. Byly to změna srovnatelná s drtivým zásahem Penguina 2.0 a v tyto dny „SEO počasí“ ukazovalo stále sílící „bouři“. První věc, která byla vidět – zatím na vyhledávání v angličtině – je změna snippetu. Vidět to můžete například na hledané frázi „linkbuilding“ na americkém Google a prvním výsledku z Mozu – URL https://moz.com/beginners-guide-to-seo/growing-popularity-and-links. Vidíme zde, že Google vypisuje nově text o délce překvapivých 284 znaků.

Meta description s 284 znaky
Meta description s 284 znaky

Od 12. ledna jsme věděli jistě, že tohle byl Penguin, ale aktualizaci hlavního algoritmu. Podle Googlerky Zineb Ait se nejedná o aktualizaci Penguin. Mělo by se jednat o další aktualizaci zaměřenou na kvalitu webů (quality update), který je globální, řeší jak odkazový spam, tak obsah snippetů a lokální výsledky.

Co víme o Penguin 4.0?

Samo číslování je podivné. Opravdové aktualizace proběhly pouze dvě a to v dubnu 2012 a rok později v květnu 2013. Vše ostatní například aktualizace v loni na podzim byla je aktualizace dat (data refresh) takže nadcházející aktualizace Penguina by správně měla být označena jako 3.0. Ale svět jede na jiné vlně, tak ho konzistentně označuji jako verze 4. Co o této verzi 3/4 víme?

  • Od této aktualizace bude Penguin aktualizován průběžně a ne skokově, jako dosud.
  • Byl už několikrát odložen, momentálně (25.1.2016) víme, že by měl přijít v horizontu týdnů – tedy snad do konce února. Google potvrdil, že se bude jednat o pomalé vypouštění aktualizace.
  • Penguin by neměl být zaměřen na historické zpětné odkazy, ale na aktuální a živý odkazový profil.
  • Penguin by se mohl zaměřovat na PBN (Private blog networks)
  • Penguin 4  je od 23. září 2016 online.

Informace jsem čerpal z těchto článků:

13126 shlédnutí (celkově) 45 shlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook30Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Buffer this page
Pavel Ungr
Věnuji se SEO již 10 let od roku 2004. Z Et netery jsem nastoupil do Ataxa a následně do H1.cz. Od roku 2009 pracuji jako SEO konzultant. Vedu školení o SEO. Pravidelně publikuji zejména o internetovém marketingu a přednáším. Krom SEO se aktivně zajímám o UX, obsahový marketing, sociální sítě a jejich využití z pohledu inbound marketingu. Baví mě experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguji SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

komentářů 6

  1. Tak uvidíme, s čím (a jestli) přijde v únoru nový Penguin. Myslím, že lidé se už od prvního updatu (to bylo v době, kdy jsem byl zrovna u Vás na školení) poučili a střídají anchor texty pokud možno přirozeně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge